دهمین جشنواره بین‌المللی شعر رضوی به زبان عربی "یادمان دعبل خزاعی" هفتم آذرماه در شوش دانیال برگزار می‌شود.

جشنواره

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، محمد جوروند مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان آظهار کرد: دهمین جشنواره بین المللی شعر رضوی به زبان عربی "یادمان دعبل خزاعی" هفتم آذرماه در شوش دانیال برگزار می‌شود.

جوروند افزود: هدف از این جشنواره ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدید آورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه شخصیت و معارف امام رضا (ع) و کمک به انتشار این آثار و گسترش آفرینش‌های فرهنگی و دینی در زمینه شعر به زبان عربی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان اظهار کرد: این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه خواهد بود که در بخش اصلی شامل «سیره و زندگی حضرت امام رضا (ع)، مناقب و صفات حضرت امام رضا (ع)، کرامات و فضیلت ها و ...، جلوه های فرهنگ رضوی شامل : علم، شناخت، حلم، کرامت، مهربانی و ...» است.

 در بخش ویژه نیز نشست های علمی پژوهشی و ارائه مقالات پیرامون شاعرانی که به مدح و ثناء و مناقب امام رضا پرداخته اند برگزار می‌شود؛ شاعرانی مانند دعبل خزاعی، ابن سکیت، ابونواس اهوازی و ...، نشست های شعر خوانی آثار شاعران دوره امام رضا، جلسات مشاعره به زبان عربی و برپایی کاروان نمادین ورود امام رضا (ع) به ایران در خرمشهر برپا می‌شود.

وی گفت: همچنین همایش شعر رضوی با عنوان حرم تا حرم و جان جانان در ۱۸ شهرستان استان برگزار می شود.

جوروند با اشاره به ارسال ۲۰۰ اثر به جشنواره، بیان کرد: این آثار از کشورهای مختلف مانند ایران، بحرین، عربستان، مصر، سوریه، لبنان، کویت و عراق است که از این میان نزدیک به ۸۰ اثر در مرحله داوری نهایی قرار گرفت.

کد خبر 465596

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha