نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری استان کرمان از سه‌شنبه در ۷۰ غرفه در دانشگاه ولیعصر(عج) شهرستان رفسنجان گشایش یافت.

نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی کرمان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری استان کرمان از پنجم تا هفتم آذرماه در دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان در ساعات هشت تا ۱۸ در معرض دید علاقمندان قرار دارد.

۷۰ غرفه نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری استان کرمان شامل غرفه‌های صنایع دستی، غذاهای سنتی، گل و گیاه، گیاهان دارویی خانگی، شیرینی جات، عرقیجات، میناکاری روی سفال و مس، مس آلات و غیره است.

زنان از سراسر استان کرمان از جمله شهرستان‌های سیرجان، شهربابک، بافت، رابر، راور، بم، جیرفت و انار در این نمایشگاه حضور دارند.

فرماندار رفسنجان با اشاره به افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری استان کرمان در این شهرستان گفت: برپایی نمایشگاه توانمندی های مختلف استان و شهرستان‌ها به رونق اقتصادی مناطق کمک می‌کند.

مجید فصیحی هرندی افزود: سال گذشته نخستین نمایشگاه توانمندی و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه در رفسنجان برگزار شد که نیازهای این مجتمع با راه‌اندازی صنایع پایین دستی و فعال شدن واحدهای تولیدی، تولید و برطرف شد.

وی با اشاره به اینکه پتانسیل‌های خوبی در روستاها وجود دارد که اگر به آنها توجه کنیم بخش قابل توجهی اشتغال را در روستاها می‌توان ایجاد کرد اظهار داشت: نمایشگاه توانمندی‌های زنان روستایی و عشایری فرصتی است که موجب اشتغالزایی می‌شود و این امر می‌تواند کمک کند به سمت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک در روستاها پیش برویم.

فصیحی هرندی عنوان کرد: اشتغال خرد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک می‌تواند بیشترین تأثیر را در رونق اقتصادی مناطق مختلف داشته باشد.
 

کد خبر 465572

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha