سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری چهارمحال و بختیاری گفت: این استان ۱۵ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته و بیشترین سیل‌ها در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت رخ داده است.  

خشکسالی

مرتضی زمان‌پور ۴ آذرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات استان، اظهار کرد: چهارمحال و بختیاری با توجه به وضعیت طبیعی و خطرات و تهدیدها، جایگاه ۱ تا ۱۰ را در کشور داراست که این نشان از حادثه‌خیز بودن استان است.  

وی افزود: از سال ۵۶، تاکنون ۱۱۴۰ زمین لرزه بالای ۳ ریشتر و ۱۱ هزار و ۹۶۲ زمین لرزه کمتر از ۳ ریشتر در استان به ثبت رسیده، همچنین در این مدت ۱۳۵ مورد سیلاب در استان رخ داده است.  

زمان‌پور با اشاره به اینکه چهارمحال و بختیاری ۱۵ دوره خشکسالی را پشت سر گذاشته است، تصریح کرد: بیشترین سیل‌ها در ماه‌های بهمن، اسفند، فروردین و اردیبهشت رخ داده که سیل ابتدای سال خوشبختانه خسارت جانی دربرنداشت و طبق برآوردها میزان خسارت مالی ۵۹۹ میلیارد تومان بود، که تاکنون ۴۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص داده شده است.  

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری استان بیان کرد: قانون جدید بحران در ۲۳ مردادماه تصویب و ۴ شهریورماه توسط ریاست جمهوری اعلام شد که تمهیدات و وظایف دستگاه‌ها در قانون مشخص خواهد شد، گرچه وظیفه مشخص شده مدیریت بحران در این قانون، هماهنگی و نظارت است.  

وی با اشاره به برگزاری مانور از سوی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در شهرستان‌ها، تصریح کرد: در این مانورها دستگاه‌ها ارزیابی می‌شوند، همچنین ۶ آذرماه مانور سراسری دانش‌آموزی در مدارس استان برگزار خواهد شد.  

زمان‌پور گفت: در سیل ابتدای سال ۱۸ دستور صریح از سوی استاندار برای کنترل سیلاب در استان صادر شد که ۱۶ روستای در معرض خطر جابه‌جا شدند.  

وی افزود: برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی در استان ۱۱۲ دستگاه انواع ماشین‌آلات سنگین در اختیار شهرداری‌ها و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار گرفته است.  

زمان‌پور در خصوص تعطیلی مدارس استان، خاطرنشان کرد: تعطیلی و یا تاخیر در زمان آغاز فعالیت مدرسه‌های شهرستان‌های ۱۰ گانه استان با هماهنگی فرمانداران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌ها انجام می‌شود و اختیار تعطیلی و یا تاخیر در زمان آغاز به کار فعالیت دستگاه‌های اجرایی از سوی استاندار مشخص می‌شود.  

کد خبر 465510

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha