بسته کمک معیشتی که بنا بر گفته دولت به ۶۰ میلیون ایرانی پرداخت می‌شود در استان اصفهان به بسیاری از مردم تعلق نگرفته است.

یارانه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، با آغاز پرداخت یارانه حاصل از گران شدن بنزین که به عنوان مبلغ کمک معیشتی از آن نام برده می‌شود، مردم اصفهان نیز همانند دیگر شهرهای کشور در انتظار دریافت مبلغ مورد نظر در حساب‌های خود بودند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان درباره مبالغ بسته کمک معیشتی گفت: دولت این یارانه پنهان را در قالب بسته کمک معیشتی به مردم پرداخت می‌کند که شامل ۵۵ هزار تومان برای خانواده یک نفره، ۱۰۳ هزار تومان برای خانواده ۲ نفره، ۱۳۸ هزار تومان برای خانواده ۳ نفره، ۱۷۲ هزار تومان برای خانواده ۴ نفره و ۲۰۶ هزار تومان برای خانواده ۵ نفره و بالاتر است.

براساس اعلام مسئولان استانی حدود ۴ میلیون نفر در استان اصفهان مشمول دریافت این مبلغ هستند، اما با پایان سومین مرحله از واریزهای کمک معیشتی به حساب سرپرستان خانوار، بسیاری از شهروندان اصفهانی موفق به دریافت این مبلغ نشده‌اند.

برخی از شهروندان که مشمول دریافت یارانه هستند، بسته کمک معیشتی اعلام شده از سوی دولت را دریافت نکرده‌اند و این در حالی است که اگر پای صحبت خیلی از این افراد که بنشینیم مشخص می‌شود که از نظر تمکن مالی نیز در شرایط ایده آلی قرار ندارند.

از کاسب و کارگر تا دبیر بازنشسته آموزش و پرورش و کارمند فعال و بازنشسته در بین کسانی قرار دارند که نسبت به عدم پرداخت مبلغ کمک معیشتی اعتراض دارند.  

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان درباره وضعیت افرادی که کمک حمایتی دولت را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت: براساس آزمون وسع که توسط وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام شده است نام ۶۰ میلیون نفر برای دریافت یارانه کمک معیشتی اعلام و این مبلغ پرداخت شده است.

محسن نیرومند با بیان اینکه افرادی که به این موضوع اعتراض دارند از طریق راه‌های ارتباطی اعلام شده می‌توانند نسبت به این موضوع شکایت کنند، گفت: اخلال ایجاد شده در سامانه به علت مراجعه زیاد بوده و مردم در این زمینه نگرانی نداشته باشند زیرا تمام اعتراضات بررسی و ثبت شده و پاسخ آن به شهروندان داده می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام راهکارهای چگونگی استفاده و درخواست این مبلغ الکترونیکی است و نیازی به حضور مردم در ادارات نیست، خاطرنشان کرد: در حین خرابی سامانه حدود ۳۰۰ هزار خانوار کد ملی خود را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: حضور فیزیکی مردم هیچ مشکلی را حل نمی‌کند چون در استان‌ها اختیاری برای قطع یا وصل سامانه وجود ندارد، پس مردم در منزل خود کد دستوری #۶۳۶۹* را وارد کرده و منتظر پاسخ باشند.

وی گفت: با اعلام اعتراض توسط افرادی که یارانه دریافت نمی‌کنند نیز به آنها کد رهگیری ارائه می‌شود، اگر مشمول نشدند دلایل آن به شهروندان گفته می‌شود و آنها حق دارند مراجعه کرده و اعتراضات خود را به صورت مکتوب نوشته و آن را پیگیری کنند.

به گزارش تسنیم، در استان اصفهان بیش از ۴ میلیون نفر مشمول دریافت بسته کمک معیشتی دولت هستند و آن طور که گفته شد در هر مرحله بیش از یک میلیون نفر این کمک را در حساب‌های خود خواهند دید، اما حالا با پایان ۳ مرحله پرداخت از سوی دولت، بسیاری از شهروندان در محافل خود از عدم دریافت این مبلغ صحبت می‌کنند. برای رسیدگی به اعتراض مردم حالا باید منتظر پاسخ دولت بود.

کد خبر 465469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha