یک فروند قایق حامل صدها مهاجر در آب‌های توفانی نزدیک جزیره لامپدوزا در ایتالیا واژگون شد و امدادگران توانستند ۱۴۹ پناهجو از جمله ۱۳ زن و سه کودک را نجات دهند.

واژگوني قايق پناهجوبان در ايتاليا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، مقام‌های رسمی منطقه جنازه پنج زن را از آب گرفتند اما احتمال می‌رود در حادثه روز شنبه دست‌کم ۲۰ نفر کشته شده باشند. هنوز از سرنوشت گمشده‌ها خبری در دست نیست. این قایق یک گروه از پناهجویان را سمت مرزهای آبی اروپا می‌برد که گرفتار امواج سهمگین و واژگون شد.

قایق پناهجویان با بیش از ۱۶۰ مسافر روز جمعه از بهتر شدن نسبی شرایط هوا و دریا بهره برده و سمت اروپا راهی شده بود. به گفته بازمانده‌های حادثه، وزیدن بادهای شدید اوضاع را به شدت دگرگون کرده و باعث واژگونی قایق شده است. شرایط در آب‌های ساحلی لامپدوزا به اندازه‌ای بد است که کار امدادگران را در جستجو برای یافتن گمشده‌ها و جنازه‌های احتمالی دشوار کرده است.

روند مهاجرت پناهجویان آفریقایی به اروپا با فرارسیدن فصل پاییز و توفانی شدن هوا و دریا معمولا کندتر می‌شود. روز پنجشنبه یک گروه مردم‌نهاد اسپانیایی اعلام کرده بود جان ۷۳ پناهجو و مهاجر را از قایق در حال غرق شدن نجات داده است. بین روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هم بیش از ۱۲۰ نفر سوار یک کشتی نجات شدند که تحت مدیریت و نظارت پزشکان بدون مرز و امداد مدیترانه‌ای فعالیت می‌کند.

کد خبر 465466

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha