معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از پرداخت ۲۵ میلیارد ریال تسهیلات مشاغل خانگی در بخش صنایع دستی این استان در سال جاری خبر داد.  

اشتغال خانگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ملکه گلمغانی‌زاده روز دوشنبه گفت: این تسهیلات با مبالغ ۱۰ یا ۱۵ و یا ۵۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت شده است.  

او با اشاره به اینکه مشاغل خانگی می‌تواند با تسهیلات اندک فرصت شغلی برای متقاضی فراهم کند، افزود: امسال ۱۷۶ متقاضی تسهیلات مجوز مستقل و پنج متقاضی تسهیلات پشتیبان دریافت کردند.  

وی از افراد متقاضی برای اشتغال در رشته‌های مختلف صنایع دستی خواست جهت دریافت تسهیلات تقاضای خود را به اداره کل میراث فرهنگی ارائه دهند.  

گلمغانی‌زاده تشریح کرد: در سال رونق تولید اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی با جدیت حمایت می‌شود.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل هم از اشتغال‌زایی برای ۳۰۱ نفر از بانوان این استان در سال جاری خبر داد و گفت: در این مدت برای ۸۰۹ نفر اشتغال زایی شده که از این تعداد ۳۰۱ بانوان هستند.  

نادر فلاحی افزود: ۵۴ نفر از بانوان در بخش‌های گردشگری و سرمایه‌گذاری از جمله بوم‌گردی، هتل و اکوکمپ شاغل شده‌اند و مابقی فرصت‌های شغلی در بخش صنایع دستی است.  

وی با بیان اینکه میزان تسهیلات ارائه شده برای ۸۰۹ نفر بالغ بر ۱۹۵ میلیارد ریال است، گفت: اشتغال زایی بویژه در مناطق محروم و روستایی حمایت می‌شود.  

اردبیل از استان‌های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می‌شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته‌های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می‌کنند.  

بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.  

چرم و ملیله اردبیل، معرق نمین، مرصع و معرق سنگ خلخال، گلیم عنبران، جاجیم‌بافی، قالی‌بافی، پالازبافی، ورنی‌بافی، تراش شیشه، مسندبافی، سفالگری، چاقوسازی، قلم‌زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.  

کد خبر 465335

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha