مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۴
۰ نفر

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی، میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت این نهاد به ۵۲۶ هزار تومان رسیده که دو برابر میانگین کشوری است.

ایتام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، هدایت صفری با اشاره به دو مولفه مهم کمیته امداد یعنی توانمندسازی و ایجاد درآمد با ثبات و پایدار، افزود: هم‌افزایی مسئولان و مشارکت‌های مردم در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد نقش بالایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و پیشگیری از انباشت فقر در جامعه به‌ویژه جامعه هدف امداد دارد.

وی با اشاره به این‌که زمینه کارهای خیرخواهانه به‌ویژه در حوزه کاری این نهاد در استان زنجان بسیار مساعد است، تصریح کرد: همراهی دستگاه‌های مختلف با برنامه‌های اجرایی کمیته امداد در حوزه گفتمان‌سازی فرهنگ انفاق، احسان و نیکوکاری و مبارزه با فقر، زنجان را از استان‌های برتر کشور در حوزه مشارکت‌های مردمی به‌ویژه کمک به ایتام و محسنین کرده است.

صفری با اشاره به این‌که رویکرد کمیته امداد، بسترسازی برای افزایش زمینه مشارکت خیران در برنامه‌های اجرایی این نهاد است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم با افزایش کمی و کیفی فعالیت مراکز نیکوکاری در استان زنجان بسترهای لازم برای اجتماع‌محور کردن فرآیند فقرزدایی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در حوزه کارهای خیرخواهانه به نفع جامعه هدف این نهاد را فراهم کنیم.

وی با اشاره به این‌که علی‌رغم چالش‌های اقتصادی، مردم نیکوکار استان با درک صحیح از شرایط موجود، مشارکت مناسبی در برنامه‌های اجرایی کمیته امداد داشته‌اند، گفت: با مشارکت مطلوب خیران و حامیان زنجانی، میانگین سرانه ماهیانه ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان تا پایان آبان‌ماه به ۵۲۶ هزار تومان و سرانه محسنین نیز به ۲۲۷ هزار تومان رسیده که این رقم دو برابر میانگین کشوری است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان زنجان همچنین به فراهم شدن زمینه واریز مستقیم کمک‌های نقدی به حساب ایتام اشاره کرد و افزود: برای بیش از ۹۰ درصد حامیان طرح اکرام شماره کارت ۱۶ رقمی جهت واریز کمک‌های نقدی حامیان از طریق پیامک ارسال شده و تاپایان آذرماه برای همه حامیان این امکان فراهم می‌شود که در این روش حامیان نیکوکار می‌توانند از طریق همه درگاه‌های پرداخت عضو شتاب، کمک‌های نقدی خود را به صورت کارت به کارت و یا از طریق عضویت در سایت http/ekram.emdad.ir پرداخت کنند.

وی در ادامه به توسعه مشارکت‌های مردمی به‌عنوان یکی دیگر از راهبردهای مهم این نهاد در سال جاری اشاره کرد و گفت: شبکه‌سازی در بخش‌های مختلف کاری و چابک‌سازی فعالیت‌ها از طریق واگذاری بخشی از امور تصدی‌گری این نهاد به مراکز نیکوکاری، از برنامه‌های مهم این نهاد در این بخش است.

کد خبر 465308

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha