مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶
۰ نفر

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان زنجان گفت: فردی که با ترفند استخدام در شرکت‌ها و مراکز دولتی از کاربران و شهروندان کلاهبرداری می‌کرد از سوی پلیس فتای این استان شناسایی و دستگیر شد.

کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو روز دوشنبه ۴ آذر با اعلام این خبر افزود: متهم با درج و انتشار آگهی‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی، سایت دیوار و شیپور تحت عنوان استخدام متقاضیان در شرکت‌ها و مراکز دولتی و جلب نظر قربانیان مبالغی به‌عنوان هزینه ثبت‌نام از آنان اخذ کرده و دیگر پاسخگوی تلفن همراه نمی‌شد.

وی اظهار داشت: شاکی، مدعی شد از طریق آگهی مندرج در یکی از سایت‌های تبلیغاتی مبنی بر استخدام در یکی از شرکت‌ها، اقدام به واریز وجه به حساب شخصی به هویت معلوم کرده و پس از واریز مبلغ، آگهی‌دهنده گوشی خود را خاموش کرده است و دیگر پاسخگو نیست.

آدینه‌لو تصریح کرد: پس از اخذ اظهارات شاکی، موضوع به منظور شناسایی و دستگیری عامل کلاهبرداری در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با اقدامات فنی و شگرد خاص پلیسی متهم شناسایی و پس از هماهنگی قضایی، نسبت به جلب وی اقدام و کلیه ادله‌های دیجیتالی بکار گرفته شده نیز توقیف و به پلیس فتای زنجان دلالت شد.

وی افزود: متهم در بازجویی‌های اولیه، منکر هرگونه بزه ارتکابی شد ولی پس از مواجهه با مدارک و ادله موجود به کلاهبرداری معترف شد و بیان داشت از طریق یکی از سایت‌های تبلیغاتی، با درج آگهی دورغین با ترفند استخدام در شرکت، پس از جلب اعتماد قربانیان مبالغی را تحت عنوان بیعانه از آنها دریافت کرده و پس از واریز وجه به حساب، تلفن همراه خود را خاموش می‌کردم.  

آدینه‌لو اظهار داشت: مردم توجه داشته باشند هرگونه گزینش در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی با شرایط و ضوابط خاص و بر اساس نیازمندی شغلی اداره مربوطه صورت می‌گیرد و اغلب این سازمان‌ها از طریق فراخوان‌های عمومی و یا آگهی در سایت‌های خبری معتبر، نشریات و غیره اقدام به جذب نیروی کاری مورد نیاز خود می‌کنند و نیازی به واسطه و دلال برای پرداخت پول جهت استخدام نیست.

وی با بیان اینکه این قبیل افراد با روش‌های مذکور و ترفندهای مختلف پس از جلب اعتماد قربانیان مبالغی را هر چند جزئی کلاهبرداری می کنند، افزود: همشهریان و کاربران در صورت مواجهه با چنین تبلیغاتی قبل از واریز هرگونه وجه ضمن بررسی آدرس و مجوز شرکت استخدام کننده به حتم از صحت و سقم این قبیل آگهی‌ها اطمینان حاصل کنند.

رئیس پلیس فتای زنجان از شهروندان خواست در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ یا وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی‌ گزارش کنند.

کد خبر 465287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha