سرپرست اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: پس از سفر تیرماه امسال رئیس جمهوری و تیم همراه به این استان، چهار هزار و ۵۶۳ نامه درخواست مردمی مرتبط با موضوعات درمان، دارو، بهداشت و اداری دریافت شد و مورد بررسی قرار گرفت.

بهداشت

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر هادی رضایی روز دوشنبه ۴ آذر با بیان این‌که در نشست‌های هماهنگی با واحدهای تابعه درخواست‌ها دسته‌بندی و مکاتبات لازم انجام شد، ابراز امیدواری کرد: پس از تامین اعتبارات، اقدامات لازم برای ساماندهی نامه‌های مردمی انجام می‌گیرد.

او با اشاره به تحریم‌های اقتصادی و دارویی افزود: برنامه رصد کمبود دارو و تجهیزات پزشکی با همکاری معاونت غذا و دارو، درمان و بیمارستان ها در دست اجرا است.

دکتر رضایی اضافه کرد: اطلاعات کمبود دارو و ملزومات در خراسان شمالی تهیه و به‌صورت هفتگی به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام می‌شود.

سرپرست اداره بازرسی دانشگاه علوم پزشکی اجرای برنامه بازرسی موردی، ادواری و فوق العاده از عملکرد واحدهای تابعه را از اقدامات این اداره در ۶ ماه نخست امسال عنوان کرد و افزود: این بازدیدها شامل نظارت بر عملکرد با رویکرد اصلاح فرآیند، حسن اجرای امور، قوانین و مقررات، حقوق شهروندی، برنامه‌های بسیج سلامت نوروزی، پدافند غیر عامل، رصد کمبود دارو و ملزومات و غیره با ۵۶ مورد بازدید می‌شود.

رضایی گفت: در اجرای نظام جامع پاسخگویی به شکایات و انتظارات مراجعین، فرم‌های ثبت اطلاعات شکایات برای بیمارستان‌ها و اداره بازرسی با قابلیت ارائه آمارهای متنوع به منظور تهیه گزارش تحلیلی از شکوائیه های واصله و ارائه بازخورد به واحدها طراحی شد.

او گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری، تعداد ۸۸ شکایت به اداره بازرسی دانشگاه واصل شده است که رسیدگی‌های لازم در مورد آن ها انجام و یا در دست پیگیری است.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی خراسان شمالی ۱۲ بیمارستان با یکهزار و ۴۵۵ تخت را زیر پوشش دارد.  

کد خبر 465272

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha