مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفت: در جریان پاکسازی برای جلوگیری از آبگرفتگی‌ها، از برخی کانال‌ها و مسیل‌های تهران، چند هزار کامیون ماسه جمع‌آوری شد.

آبگرفتگی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، اصغر عطایی با اشاره به اینکه امسال سال پربارش و برف‌آبی را در پیش داریم، اظهار کرد: پس از بارش‌های فروردین‌ ماه و با توجه به اینکه همراه با بارش‌ها مقداری رسوبات به رودخانه‌ها و مسیل‌ها وارد شد، برنامه‌ای در معاونت خدمات شهری شهرداری تهران طراحی شد که در ادامه تجهیزاتی در اختیار مناطق قرار داده شد تا رودخانه‌ها و مسیل‌ها را پاکسازی کنند.

وی تصریح کرد: در پاکسازی برخی از کانال‌ها و مسیل‌ها تا چند هزار کامیون ماسه خارج شد. مسیل‌ها و کانال‌ها در ۲۲ منطقه تهران توسط پیمانکاران مجرب مورد پاکسازی قرار گرفتند علاوه بر اینکه نظارت کافی بر نحوه لایروبی انجام گرفته است.

عطایی افزود: با توجه به اینکه ۱۰ هزار کیلومتر انهار فرعی در شهر تهران وجود دارد، پیمانکاران مربوطه مستمرا آنها را مورد بازدید قرار داده و مورد لایروبی قرار می‌دهند. همچنین ۱۴ هزار عوامل کارگری در سطح شهر تهران در روزهای بارانی فعالیت می‌کنند.

مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران ادامه داد: یکی دیگر از موضوعاتی که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است این است که تمام کانال‌ها و مسیل‌ها در پی بارش نیمه آبان‌ ماه رصد و ایرادات احصاء شده است و با اولویت مدیریت ارشد شهر تهران، رفع عیب این موارد در دستور کار قرار گرفته است که از آن جمله می‌توان به میدان آزادی، امام علی، تونل امیرکبیر و ادامه تونل پیروزی و کاروانسرای سنگی و ۶۴ محله اشاره کرد که بخشی توسط عمران مناطق و معاونت فنی‌عمرانی در دستور کار  قرار گرفته است تا در بارش‌های آینده مشکلات کمتری داشته باشیم.

کد خبر 465224
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha