رئیس انجمن مدیران صنایع استان سمنان گفت: صرفه‌جویی و مصرف اصولی بنزین به دلیل اجرای نشدن طرح مدیریت مصرف سوخت در دهه‌های گذشته در کشور فرهنگ‌سازی نشد.

بنزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رستم سعداللهی افزود: براساس آمار، ایران بیشترین مصرف بنزین را در جهان دارد که هدررفت منابع از این طریق در کشور از عوامل متعددی نشات می‌گیرد.

وی خاطر نشان کرد: اجرای قانون به عنوان رکن مهم و اساسی برای توسعه کشور باید مورد توجه قرار گیرد و طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه‌بندی بنزین در چارچوب قانون در کشور اجرا شد.

رئیس انجمن مدیران صنایع و خوشه قطعات‌ خودرو استان سمنان ادامه داد: با توجه به زیرساخت‌های اقتصادی و  اجرای طرح‌های توسعه‌ای باید برای رفع مشکلات اقتصادی و آبادانی کشور گام برداشت.

سعداللهی اضافه کرد: اگر طرح اصلاح مصرف سوخت در کشور اجرا نمی‌شد، زمینه برای قاچاق کالا و مشکلات زیرساختی در حوزه حمل و نقل تشدید می‌شد.

وی با بیان این‌که مردم آمادگی لازم برای افزایش یکباره قیمت بنزین را نداشتند، گفت: دولت می‌توانست با همکاری دیگر نهادی حاکمیتی این طرح را به شکل بهتری اجرا کند.

این فعال اقتصادی تصریح کرد: توجه به ره‌یافت‌های قانونی برای توسعه کشور باید مدنظر مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد و با برنامه‌ریزی اصولی می‌توان با وجود فشارهای خارجی برای آبادانی ایران گام برداشت.

براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا از روز بیست و چهارم آبان ۹۸،  قیمت بنزین معمولی سهمیه‌ای هر لیتر ۱۵ هزار ریال، قیمت بنزین معمولی غیرسهمیه ای هر لیتر ۳۰ هزار ریال و بنزین سوپر هر لیتر ۳۵ هزار ریال محاسبه می شود.
بر اساس مصوبه این شورا سهمیه سوخت خودروهایی که در کارت ماشین دوگانه سوز قید شده ۳۰ لیتر درماه، خودروهای تک سوز ۶۰ لیتر در ماه است و خودروهای مربوط به دستگاه‌های اجرایی بدون سهمیه و باقیمت آزاد محاسبه می‌شود.

کد خبر 465044

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha