جمعه ۲۴ اسفند ۱۳۸۶ - ۲۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: جدیدترین سفیر ژاپن، که بیش از هر کسی در میان هیات‌های دیپلماتیک محبوبیت دارد، یک گربه کارتونی است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه وزارت خارجه ژاپن جمعه 14 مارس (24 اسفند) اعلام کرد که گربه کارتونی "دورامون" (Doraemon) را به عنوان اولین "سفیر انیمیشنی" این کشور منصوب کرده است.

این اقدام آخرین تلاش برای ژاپنی‌های برای تبلیغ قدرت نرم‌افزاری‌ خود از طریق صنعت انیمیشن است.

به گفته مقامات ژاپنی درامون – یا دست کم شخصی که به صورت این گربه بی‌گوش و ٱبی و سفید لباس پوشیده است- نامه انتصاب رسمیش از طرف ماساهیکو کومورا وزیر خارجه ژاپن در مراسمی در چهارشنبه آینده دریافت خواهد کرد.

ドラえもん

این شخصیت کارتونی در فیلم‌هایی که قرار است در گفتگوهای هیات‌های ژاپنی در کشورهای خارجی در مورد سبک زندگی و آداب و رسوم نشان‌ داده شود، ظاهر خواهد شد.

یک مقام وزارت خارجه ژاپن در این باره گفت: "ما امیدواریم با منصوب کردن درامون مردم سایر کشورها انیمیشن‌های ژاپنی را بهتر درک کنند و علاقه‌شان به فرهنگ ژاپنی بیشتر شود."

درامون که ساخته کارتونییست ژاپنی با نام مستعار فوجیکو اف فوجو است، شخصیت اصلی در رشته‌ای از انیمیشن‌ها است که در میان ژاپنی‌ها محبوبیت فراوان دارند و در بسیاری از کشورهای آسیایی هم مشهور است.

این گربه ملوس از زمان حال به قرن بیست و دوم سفر می‌کند تا با دراختیار گذاشتن یک "در به همه جا" - که امکان سفر به هر جایی را که افراد بخواهند فراهم می‌کند - به یک بچه‌مدرسه‌ای کمک کند.

دولت ژاپن در حال تلاش بوده است تا علاقه فزاینده به کارتون‌ها و آشپزی ژاپنی را به سرمایه‌ای سیاسی برای کارزارش برای تبلیغ "ژاپن عالی" (Cool Japan) بدل ‌کند.

کد خبر 46503

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز