کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: شهرهای صنعتی و پرجمعیت تا روز چهارشنبه ۶ آذر به سبب پایداری جو با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهند بود.

آلودگي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، کبری رفیعی کارشناس سازمان هواشناسی کشور گفت: امروز یکشنبه سوم آذر ماه برای استان گیلان، ارتفاعات البرز مرکزی و ارتفاعات شمال شرق بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود؛ از اواخر یکشنبه و فردا دوشنبه در برخی نقاط استان‌های ایلام، لرستان، خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، بخش‌هایی از اصفهان و شمال خلیج فارس بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و در ارتفاعات این استان‌ها بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین تا روز چهارشنبه به سبب پایداری جو، در شهرهای صنعتی و پرجمعیت با افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا مواجه خواهیم بود. از بعد از ظهر چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور در مناطقی از شمال غرب و غرب و در روز پنجشنبه علاوه بر این مناطق در جنوب غرب و بخش‌هایی از جنوب کشور بارش باران و برف و در مناطق جنوبی رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود. از روز دوشنبه تا پنجشنبه روند افزایش نسبی دما در سواحل خزر خواهیم داشت.

رفیعی در مورد آسمان پایتخت نیز گفت: امروز آسمان تهران نیمه ابری و دارای غبار محلی است، از بعد از ظهر با افزایش ابر مواجه می‌شود، حداکثر دما در پایتخت امروز به ۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و حداقل دما به یک درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی کشور در مورد گرم‌ترین و سردترین مراکز استان کشور نیز گفت: امروز زنجان با دمای ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و بندرعباس دیروز با دمای ۲۷ درجه بالای صفر به ترتیب سردترین و گرم‌ترین مراکز استان کشور هستند.

کد خبر 464984

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha