ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت تسلا این هفته از وانت سایبری (سایبرتراک) این شرکت با طراحی عجیب و غریب و آینده‌گرا رونمایی کرد اما این رونمایی چندان موفق از آب درنیامد.

cybertruck 2

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از رویترز هنگام رونمایی از این خودروی الکتریکی در لوس‌آنجلس هنگامی که پنجره‌های «شیشه مسلح» آن در جریان یک آزمایش شکست سهام شرکت تسلا در بازار بورس وال استریت ۶ درصد سقوط کرد.

در ابتدا همه چیز به خوبی پیش می‌رفت هنگامی فرانتس هولزاسن، رئیس بخش طراحی تسلا به درخواست ماسک با چکش به بدنه ماشین کوبید. این بدنه که از همان فولاد زنگ‌نزنی ساخته شده است که در موشک‌های شرکت اسپیس‌ایکس (یک شرکت دیگر متعلق به ایلان ماسک) به کار رفته است. چکش بدون این که ردی بر جای بگذارد از روی بدنه به بالا برگشت.

اما هنگامی که هولزاسن، مجموعه‌ای از آزمایش‌ها را با پرتاب یک کره فلزی روی وانت سایبری انجام می‌داد، پنجره کناری طرف راننده ماشین شکست.

الون ماسک که می‌خواست طراحی، قدرت و دوام وانت سایبری را با وانت‌های معمول مقایسه کند، هنگامی که پنچره آن شکست، گفت: «خدای من، شاید ضربه‌اش زیادی سنگین بود.»

ماسک از  هولزاسن خواست گلوله فلزی را هم یک بار به پنجره عقبی طرف مسافر بزند، اما این بار هم شیشه ترک برداشت.

ماسک در نهایت گفت: «خوب، همه چیز خوب پیش نرفت. اما از دیدگاه مثبت جا برای بهبود وجود دارد.»

  • رقابت برای دستیابی به بازار وانت آمریکا

ماسک در این رونمایی وانت ساخت تسلا را در مقایسه با وانت فورد ‌F-150 در یک ویدئو نشان داد که به برنده بودن وانت سایبری را در رقابت با وانت فورد تاکید می‌کرد.

بازار  وانت در آمریکا پرسودترین بخش فروش خودرو در آمریکا است و تسلا با وارد کردن وانت سایبری با قیمت پایه ۳۹۹۰۰ دلار علاوه بر راضی کردن طرفداران همیشگی خودروهایش، قصد جلب مشتریان معمول این بازار است.

این وانت در سه مدل عرضه می‌شود که توان پیمایش (مسافت طی شده با یک بار شارژ باتری) آنها از  ۴۰۰ تا ۸۰۰ کیلومتر متفاوت است. این خودرو گنجایش شش نفر را دارد و مونیتور اصلی آن با قطری ۱۷ اینچی در وسط داشبورد نصب شده است.

ایلان ماسک اعلام کرده است که تاکنون بدون آگهی یا حمایت تبلیغاتی چهره‌های مشهور  ۱۵۰ هزار سفارش برای وانت سایبری دریافت کرده است.

کد خبر 464968

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha