معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور با توضیح درباره مزایای لغو روادید بین کشورها، از انجام این کار بین ایران و روسیه خبر داد که به‌زودی اجرایی می‌شود.

ویزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، ولی تیموری، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی کشور گفت: همیشه یکی از توصیه‌های سازمان جهانی گردشگری به اعضای خود این بوده است که روند صدور روادید (ویزا) را تسهیل کنند تا جایی که بتوانیم اقدامی انجام دهیم که مردم راحت‌تر به دیگر کشورها سفر کنند. با توجه به این‌که فلسفه گردشگری هم همین است، دستگاه‌ها، سازمان‌ها و دولت‌ها باید رفت و آمد میان ملت‌ها را روان‌تر کنند.

تیموری افزود: با توجه به تحریم‌های‌ آمریکا، ما در صدور روادید دچار مشکلاتی شدیم و برای آن‌که این مشکل رفع شود، اعلام کردیم هر کجا لغو روادید انجام شود قطعا تعداد سفرها افزایش پیدا می‌کند. 
تیموری بیان کرد: در چند سال گذشته لغو روادید را با جمهوری آذربایجان یکطرفه انجام دادیم و تعداد گردشگرانی که از این کشور به ایران می‌آمدند، ۱۰۰ برابر شد. در مورد عمان هم همین اتفاق افتاد و تعداد گردشگران عمانی که وارد کشور می‌شدند، افزایش یافت.
وی توضیح داد: به دلیل تحریم‌های آمریکا، ورود گردشگران چینی به کشور ما به‌شدت کاهش یافت. ولی وقتی روادید یکطرفه لغو شد، ظرف ۴ ماه آمار ورود گردشگران از چین از حالت منفی خارج شد و رشد کرد. پس به این نتیجه رسیدیم که لغو روادید برای ورود گردشگر جواب می‌دهد و اگر مردم بتوانند آزادانه سفر کنند قطعا در عمل نتایج مثبتی خواهد داشت.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی در مورد لغو روادید با روسیه نیز گفت: این مساله مربوط به ۳ سال پیش است که موافقت‌نامه‌ای بین دو دولت ایران و روسیه امضا شد تا بر اساس آن برای سفرهای گروهی لغو روادید داشته باشیم. وزرای امور خارجه آن را مورد بررسی قرار داده بودند و دو کشور ساز و کارهای مشخص را اجرایی کردند.

وی ادامه داد: در حال حاضر مجددا این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌ایم و لغو روادید سفرهای گروهی بین دو کشور نهایی شده است و مصمم هستیم هرچه زودتر امضا شود.

کد خبر 464823

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha