بسیاری از کسب و کارها در ایران وابسته به اینترنت است و قطع شدن آن تاکنون باعث بروز خسارت‌های مالی قابل توجه شده که رقم تقریبی آن روزانه ۶۱ میلیون دلار برآورد می‌شود.

نت بلاك

به گزارش همشهری آنلاین، سایت نت‌بلاکس که این روزها بسیار مورد توجه کاربران ایرانی قرار گرفته، آمارهای مختلفی درباره وضعیت اینترنت در جهان و موضوع‌های مرتبط با آن برای هر کشور به صورت آنلاین اعلام می‌کند. بنا بر آمار این سایت، هزینه قطعی اینترنت در ایران روزانه حدود ۶۱ میلیون دلار است که با دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌شود بیش از ۲۵۶ میلیارد تومان.

هر چند نت‌بلاکس آمار خسارت قطعی اینترنت را با دلار رسمی محاسبه کرده اما قیمت واقعی دلار در ایران حدود ۱۱۸۰۰ تومان است و اگر آمار ضرر ۶۱ میلیون دلاری را در این عدد ضرب کنیم، به رقم تقریبی ۷۲۰ میلیارد تومان ضرر روزانه می‌رسیم. به این ترتیب، در هفت روز قطعی اینترنت بیش از پنج هزار میلیارد تومان به اقتصاد ایران و کسب و کارهای مبتنی بر اینترنت و فضای مجازی زیان وارد شده است.

تا امروز که بیش از ۱۵۸ ساعت از قطع شدن اینترنت در سراسر ایران می‌گذرد، حدود ۲۱ درصد مردم بار دیگر به اینترنت به شکل محدود یا آزاد دسترسی پیدا کرده‌اند. انتظار می‌رود روند کاهش محدودیت اینترنت به تدریج افزایش یابد و اوضاع در روزهای آینده به حالت عادی بازگردد.

کد خبر 464794

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha