۲ دستگاه پل درمحور قدیم بندرخمیر به بندرعباس به طول ۳۰۰متر دی‌ماه امسال با حضور رئیس ‌جمهوری افتتاح می‌شود.

پل بندرخمیر به بندرعباس

سرپرست اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای هرمزگان با اعلام این خبر افزود: در این محور هم‌چنین به طول ۲ کیلومتر راه کنارگذر با هزینه افزون بر۱۸۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

یوسف عابدینی در جمع خبرنگاران بیان داشت: حدود ۳۴ کیلومتر روکش آسفالت محورهای بندرعباس به خصوص در ورودی شهر بندرعباس با اعتبار ۲۱۵ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی این محورها را شامل ۱۰ کیلومتر روکش آسفالت در محور بندرعباس به میدان نامجو، ۶ کیلومتر درمحور چاه شیرین به چاه فعله، ۶. ۵ کیلومتر درمحور بندر شهید رجایی و ۱۱. ۵ کیلومتر در محور میدان نامجو به سه راهی تازیان اعلام کرد.

سرپرست راهداری و حمل ونقل جاده‌ای هرمزگان در نشست ۲۱ آبان ماه امسال خود با اشاره به عملکرد این مجموعه در حوزه راهداری اظهار داشت: احداث و بازگشائی راه روستائی سردشت به زیرکوه گافر به طول ۲۲ کیلومتر، عملیات بازگشایی محور سرخا به خورگو به طول چهار کیلومتر، احداث و بازگشایی راه روستایی تلنگ آهویی حوزه میناب به طول یک و نیم کیلومتر و احداث و بازگشائی راه روستایی بنگالی به روستای پی‌پشت حوزه قشم به طول ۵ کیلومتر از اقدامات صورت گرفته در استان هرمزگان است.

عابدینی در این نشست اعلام کرده بود: اجرای زیرگذر سرخون در محور بندرعباس-سیرجان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، بهسازی و روکش آسفالت محور میناب-بشاگرد به طول ۲۰ کیلومتر با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال، احداث پل بنگلان با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال، احداث پل چارک واقع در محور بندرلنگه- پارسیان با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال، ایمن‌سازی و نگهداری رویه و ابنیه محور سیاهو- احمدی، احداث تقاطع غیر همسطح سه راهی رویدر از جمله کارهای در حال اجراست.

وی هم‌چنین از شناسایی ۲۲ نقطه حادثه خیز در جاده‌های استان خبرداد و اضافه کرد: از این تعداد، ۱۳نقطه اصلاح شده است.

درحال حاضر هرمزگان دارای ۱۳ هزار و ۷ کیلومتر راه است که از این تعداد ۳۴ کیلومتر آزادراه، ۶۷۱ کیلومتر بزرگراه، ۵۹۱ کیلومتر راه اصلی، هزارو ۷۷۴ کیلومتر راه فرعی و ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومترراه روستایی است.

راه‌های روستایی هرمزگان شامل ۴ هزار و ۹۶۷ کیلومتر راه آسفالته، هزار و ۲۹۳ کیلومتر راه شوسه و سه هزار و ۶۷۷ کیلومترراه خاکی است.

کد خبر 464779

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha