رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری دامغان گفت: امسال کار سنددار شدن ۱۱ هزار هکتار از اراضی ملی این شهرستان در دستور کار است.

سند مالکیت المثنی

به گزارش همشهری آنلاین علی اکبر عباسی راد در گفت و گو با ایرنا، افزود: تاکنون ۲ فقره سند برای ۳۰۱ هزار هکتار از اراضی ملی دامغان صادر شده و برای ۶ فقره به میزان ۵۷۸ هزار هکتار با همکاری اداره ثبت‌اسناد و املاک شهرستان در دست اقدام است.

وی ادامه داد: سنددار کردن اراضی ملی یکی از طرح‌های مهم منابع طبیعی و آبخیزداری است که برای جلوگیری از زمین‌خواری انجام می‌شود.

عباسی راد اظهار داشت: پیشگیری از سوءاستفاده زمین‌خواران، اعمال مدیریت دقیق و درست بر عرصه‌های منابع طبیعی و آمایش سرزمینی، از مهم‌ترین اهداف سنددار کردن اراضی ملی است.

وی اضافه کرد: تثبیت اراضی ملی، حدنگاری و ثبت ملی آن‌ها یکی از برنامه‌های دولت است که به‌صورت ملی و با همکاری منابع طبیعی و آبخیزداری و ثبت اسناد و املاک پیگیری می‌شود.

عباسی راد تصریح کرد: منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان نیز این موضوع را به‌صورت ویژه دنبال می‌کند تا بتواند تا پایان سال جاری، براساس تعهدات خود عمل کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دامغان گفت: طرح حدنگاری اراضی ملی برای جلوگیری از تصرف‌های غیر قانونی نیز تاکنون در بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی این شهرستان با اعتبار یک میلیارد و ۶۱۰ میلیون ریال از محل  صندوق توسعه ملی انجام شد.

شهرستان دامغان دارای یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۶۹۲ هکتار اراضی ملی است که تاکنون برای ۹۸ درصد از آن سند مالکیت به نام دولت جمهوری اسلامی ایران صادر شده است.

کد خبر 464559

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha