جوان شرور که در جنایتی هولناک نامادری، ۲خواهر و ۲دختر همسایه را به گلوله بسته و جان‌شان را گرفته بود، پس از یک‌ماه فرار سرانجام درحالی‌که در محاصره پلیس قرار گرفته و حاضر نبود خودش را تسلیم کند به ضرب گلوله از پا درآمد.

حوادث

به گزارش همشهری، این جنایت خونین، شامگاه پنجشنبه دوم آبان‌ماه امسال در خانه‌ای واقع در یکی از کوچه‌های شهر جالق شهرستان سراوان واقع در استان سیستان و بلوچستان اتفاق افتاد. ماجرا از این قرار بود که پسری ۲۸ساله که با نامادری ۳۲ساله‌اش دچار اختلاف شده بود پس از چندین روز کشمکش و اختلاف درحالی‌که یک اسلحه کلاشنیکف در دست داشت به خانه رفت. آن زمان علاوه بر این زن ۲ خواهر ۵و ۱۴ساله پسر جوان و ۲دختر ۱۲و ۱۵ساله همسایه نیز در آنجا حضور داشتند.

پسر خشمگین اسلحه‌اش را مسلح کرد و ابتدا آن را به سوی نامادری‌اش گرفت و ماشه را چکاند. دختران نوجوان از ترس جیغ می‌کشیدند اما راهی برای فرار نداشتند. درست در همین لحظات پسر مسلح اسلحه را به سوی دختران گرفت و چندین گلوله دیگر نیز شلیک کرد و وقتی از مرگ هر ۵نفرشان مطمئن شد از آنجا فرار کرد.

دقایقی از این جنایت می‌گذشت که نخستین گروه از مأموران پلیس خود را به محل حادثه رساندند و تحقیقات جنایی آغاز شد. هیچ‌کس از جوان مسلح اطلاعی نداشت و معلوم نبود به کجا گریخته است. با اینکه هیچ سوء‌سابقه‌ای از او در اداره پلیس ثبت نشده بود، اما شواهد به‌دست آمده نشان می‌داد که اختلافات خانوادگی، انگیزه این کشتار بود. درحالی‌که قاتل فراری هیچ ردی از خود به جا نگذاشته بود اما گروه‌های مختلفی از مأموران پلیس تلاش‌های خود برای دستگیری متهم را آغاز کردند.

با گذشت ۲۶روز از این حادثه خونین، صبح دیروز مأموران به اطلاعاتی دست یافتند که نشان می‌داد قاتل فراری به زاهدان گریخته و در مجتمع مسکونی شرکت سیمان مخفی شده است. مأموران به‌طور نامحسوس مخفیگاه متهم را تحت نظر گرفتند. شواهد نشان می‌داد علاوه بر او ۲ نفر دیگر نیز در آنجا حضور دارند. در این شرایط با حضور گروه‌های مختلفی از پلیس امنیت، پلیس آگاهی و یگان تکاوری مخفیگاه متهم به محاصره کامل درآمد.  

مأموران می‌دانستند که جوان شرور مسلح بوده و ممکن است برای فرار شروع به تیراندازی کند. به همین دلیل از همسایه‌ها و ساکنان مجتمع مسکونی خواستند برای ساعتی آنجا را تخلیه کنند. همچنین مأموران پلیس راهور، خیابان‌های منتهی به آنجا را مسدود کردند تا درصورت درگیری به شهروندان آسیبی وارد نشود. دقایقی بعد وقتی کنترل منطقه به‌طور کامل به‌دست پلیس افتاد مأموران از جوان مسلح خواستند بدون درگیری خودش را تسلیم کند. با اینکه مأموران قصد داشتند در کمال آرامش به این پرونده پایان دهند اما ناگهان جوان شرور شروع به تیراندازی کرد.  

او که فهمیده بود در محاصره قرار دارد می‌خواست به هر قیمتی که شده حلقه محاصره پلیس را شکسته و باز هم به فرارش ادامه دهد، اما مأموران به مقابله با او پرداختند. او حاضر نبود تحت هیچ شرایطی خودش را تسلیم کند؛ به همین دلیل درگیری ادامه یافت تا اینکه سرانجام بعد از یک ساعت تیراندازی جوان شرور هدف گلوله مأموران قرار گرفت و از پا درآمد. ۲ همدست وی نیز وقتی این شرایط را دیدند خود را تسلیم کردند.

  • کینه قدیمی

 سردار محمد قنبری، فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به همشهری می‌گوید: در جریان بازرسی مخفیگاه متهم یک کلاشنیکف، ۲کلت کمری و تعداد زیادی فشنگ کشف شد. وی ادامه می‌دهد: آن‌طور که تحقیقات مقدماتی نشان می‌دهد پدر جوان شرور، از مدتی قبل با همسرش دچار اختلاف شده بود و پسر جوان نیز به هواداری از پدرش با نامادری‌اش درگیر شده و وی و ۲ دخترش و ۲ دختر همسایه را به قتل رساند و سرانجام خودش نیز به هلاکت رسید.

کد خبر 464495

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha