پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
۰ نفر

نسخه‌ دست‌نویسی از نت‌های یک قطعه موسیقی که «موتزارت» در سن ۱۶ سالگی نوشته بود، در حراجی ساتبیز به قیمت ۴۱۳ هزار دلار فروخته شد.

موتزارت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، ‌ حراجی ساتبیز ارزش تقریبی ۱۶۶ الی ۲۲۰ هزار دلار را برای این نسخه دست‌نویس متعلق به سال ۱۷۷۲ تعیین کرده بود، اما این اثر با قیمتی حدود دو برابر قیمت تعیین‌شده فروخته شد.

این اثر، در ابتدا توسط خواهر «موتزارت» نگهداری می‌شد و سپس از کلکسیون عظیم «اشتفان تسوایگ» نویسنده اتریشی که به عنوان یکی از بزرگترین مجموعه‌داران نسخه‌های دست‌نویس نت‌ها بخصوص آثار «موتزارت» شناخته می‌شود، سردرآورد.

این نسخه دست‌نویس تنها نسخه اصل موجود از نت‌های قطعه «Six Minuets K.۱۶۴» است که در  دست یک مجموعه‌دار خصوصی نگهداری می‌شود.

حراجی کریستیز نیز در هفته آینده پرتره‌ای نادر از دوران نوجوانی «موتزارت» ‌ را با قیمت تقریبی ۸۰۰ هزار الی ۱.۲ میلیون یورو به مزایده می‌گذارد.

«موتزارت» (۱۷۹۱-۱۷۵۶) آهنگساز اتریشی، از نوابغ موسیقی و از بزرگ‌ترین آهنگسازان موسیقی کلاسیک بود که در زندگی کوتاه خود بیش از ۶۰۰ قطعه موسیقی برای اپرا، سمفونی، کنسرتو، مجلسی، سونات، سرناد و گروه کُر از خود باقی گذاشت.

کد خبر 464459

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار موسیقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha