کارت سوخت سواری‌های شخصی با عمر بیش از ۲۵ سال و موتورسیکلت‌های با عمر بیش از ۱۰ سال باطل شده و دارندگان این وسایل باید از سهمیه بنزین آزاد استفاده کنند.

جايگاه سوخت بنزين

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، باطل شدن کارت سوخت سواری‌ها و خودروهای فرسوده مصوبه هیات وزیران در سال ۸۸ بوده و برای خودروهای بالای ۲۵ سال و موتورهای بالای ۱۰ سال اعمال شده است. بر اساس همین مصوبه، خودروهای دارای شرایط فرسودگی نه‌تنها کارت سوخت ندارند، بلکه پلیس موظف است از رفت و آمد این خودروها جلوگیری کند.

در روزهای اخیر پس از اصلاح قیمت بنزین و آغاز سهمیه‌بندی، برخی شهروندان از ابطال کارت سوخت خودرو یا موتورسیکلت ابراز تعجب و گلایه کرده بودند. این در حالی است که روز گذشته خبری از سوی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی مبنی بر احتمال دادن سهمیه سوخت به خودروهای فرسوده منتشر شده بود.

سواری شخصی با ۲۵ سال، سواری دولتی با ۱۵ سال، تاکسی (سواری و ون) با ۱۰ سال، مینی‌بوس و میدی‌بوس با ۱۵ سال، اتوبوس درون‌شهری با ۱۰ سال، اتوبوس برون‌شهری با ۱۵ سال، کامیون و کشنده با ۲۵ سال، وانت با ۱۵ سال، موتور با ۱۰ سال و دیگر وسایل نقلیه با ۲۵ سال عمر خودروی فرسوده محسوب می‌شوند.

کد خبر 464368

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۷
    1 0
    با این حساب کسانی که ضعیفتر هستند باید بمیرم
    • IR ۰۳:۰۲ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۱
      0 2
      پس چرا یک سری ماشینها با سن ۳۰ سال با کمی بالا پایین همچنان سهمیه بنزین دارنند.هم سهمی در آلودگی شهرمان به ویژه وانت نیسان قدیمی و غیره....