چهارشنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

با مصرف ۶۹۳ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در داخل کشور رکوردی تازه‌ در مصرف این سوخت پاک ثبت شد.

گاز شهر پلدختر وصل شد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، مهدی جمشیدی‌دانا - مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران - مصرف گاز کشور را در مقایسه با دهه‌های گذشته بی‌سابقه خواند و گفت: در دهه‌های گذشته هیچ‌گاه شاهد چنین سرما و بارندگی در آبان‌ماه نبودیم بنابراین مقدار مصرف گاز نیز همواره پایین‌تر از رقم کنونی بوده است.

وی افزود: دیروز (سه‌شنبه، ۲۸ آبان‌ماه) میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی کشور از مرز ۵۱۶ میلیون مترمکعب تنها در یک روز عبور کرد. میزان مصرف گاز بخش صنعتی ۱۲۷ میلیون مترمکعب و بخش نیروگاهی نیز ۵۰ میلیون مترمکعب بود.

مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: گازرسانی به بخش خانگی در سراسر کشور بی‌وقفه ادامه دارد، شبکه انتقال گاز از سلامت و ایمنی کامل برخوردار است و با توجه به توان پالایشگاهی، در گازرسانی به بخش‌های صادراتی، صنعتی و نیروگاهی هیچ مشکلی وجود ندارد.

بنا بر اعلام وزارت نفت، جمشیدی‌دانا ادامه داد: با توجه به اطلاعات مرکز دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران، استان تهران بیشترین میزان مصرف گاز خانگی را به خود اختصاص داده است. با توجه به فرارسیدن فصل سرما، رعایت نکات ایمنی و صرفه‌جویی در مصرف گاز طبیعی به عنوان نعمت ارزشمند الهی برای همه مصرف‌کنندگان ضروری است.

کد خبر 464340

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha