برخی اموال و اماکن عمومی در پی حوادث و ناآرامی‌های روزهای گذشته تخریب شدند و در این میان مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس هم در امان نماندند.

آمبولانس خسارت ديده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت آمار خسارت‌های واردشده به این مراکز را در برخی نقاط کشور اعلام کرد. دکتر کیانوش جهانپور با اشاره به آمار تجمیعی خسارت‌های واردشده به مراکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس تا صبح سه‌شنبه ۲۸ آبان گفت: علاوه بر اخلال در عبور و مرور در برخی مناطق و موارد متعدد و اخلال در فرآیند خدمت‌رسانی و امدادرسانی به بیماران، مصدومین و امدادجویان از سوی آشوبگران و اخلالگران، حداقل ۱۲۴ دستگاه آمبولانس و خودرو پشتیبانی و عملیاتی به شکل جدی آسیب دیده‌اند به نحوی که تعداد زیادی از آنها به‌کلی از چرخه عملیات خارج شده‌اند.

وی همچنین به آسیب دیدن تجهیزات پزشکی و غارت آنها در جریان حوادث ۳ روز گذشته اشاره و اظهار کرد: متاسفانه ده‌ها دستگاه AED، ونتیلاتور و تله‌مدیسین و تجهیزات پزشکی پرتابل آسیب دیدند و بیش از ۴۰ پایگاه اورژانس ۱۱۵ نیز غارت و تخریب شدند. برآوردهای اولیه، از خسارت ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومانی به شبکه اورژانس و فوریت‌های پزشکی حکایت دارد.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت ضمن ابراز تاسف از ضرب و شتم و آسیب جرحی تعدادی از تکنسین‌ها و پرسنل اورژانس و فوریت‌های پزشکی از سوی آشوبگران حین امدادرسانی و خدمت‌رسانی، بیان کرد: به‌رغم وقوع این موارد و مشکلات، نظام سلامت و سازمان اورژانس کشور با بسیج کردن کلیه امکانات و استفاده از تمامی ظرفیت‌ها، گستردگی خدمات خود را در مناطق درگیر افزایش داده است.

وی ادامه داد: در خلال اتفاقات روزهای گذشته، تلاش همکاران ما در حوزه بهداشت و درمان، خدمت‌رسانی و امدادرسانی حداکثری به مردم بوده است.

کد خبر 464315

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha