معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی اعلام کرد: ۳۵ اثر صنایع دستی استان برای دریافت نشان ملی مرغوبیت، به پنجمین دوره داوری این بخش راه یافته است.

صنایع دستی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی عابدی روز سه‌شنبه اظهار داشت: آخرین مرحله بازبینی و بررسی آثار منتخب در استان انجام شده است که پنجم آذرماه در تهران، به همراه آثاری از دیگر استانها، مورد داوری نهایی قرار خواهند گرفت.

وی افزود: محصولات صنایع‌ دستی راه یافته به این دوره از داوری‌ها بر اساس چهار معیار مرغوبیت، اصالت، نوآوری، قابلیت بازاریابی و ۲ پیش‌شرط احترام به ارزش‌های محیط‌زیست در به‌کارگیری مواد و فنون تولید و مسئولیت اجتماعی بررسی شده‌اند.

وی گفت: عمده آثار استان که برای پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت ارسال شده اند در رشته های چوب، حجاری روی سنگ، البسه محلی و سنتی، دست بافته‌های داری، گروه‌های چرم، پارچه های رودوزی، سفال و سرامیک است.

عابدی با بیان اینکه پیش از این ۵۴ اثر صنایع‌دستی خراسان شمالی، نشان ملی مرغوبیت دریافت کرده بودند، ابراز امیدواری کرد که آثار بیشتری از استان در این دوره بتوانند این نشان را دریافت کنند.

صنعتگران و هنرمندان خراسان شمالی در ۶۰ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.

سال گذشته ۱۲ میلیارد ریال محصولات صنایع‌دستی این استان شامل سفال و سرامیک، دست بافته‌های داری و پارچه ای به کشورهای چین، لهستان، ترکیه، ایتالیا و سوئد صادر شده بود.

کد خبر 464269

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha