مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۰
۰ نفر

زنجان معاون اداره نظارت بر امور حیات وحش اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: ۳۵۰ بسته یونجه برای تغذیه آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه توزیع شد.

دشت سهرین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، پرویز رستمی، در رابطه با تغذیه آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه، اظهار کرد: با توجه به بارش برف و پوشیده شدن علف‌زارهای دشت سهرین و فیله‌خاصه زنجان، آهوان این مناطق با پخش علوفه از سوی عوامل محیط زیست استان، تغذیه شدند. همچنین محیطبانان برای تغذیه آهوان ۳۵۰ بسته یونجه نیز توزیع کردند.

وی ضمن اشاره به بارش سنگین برف در استان و لزوم تغذیه وحوش علف‌خوار،  افزود: پخش علوفه در دشت سهرین و فیله‌خاصه با هدف تغذیه بی‌دغدغه و برای جلوگیری از خروج وحوش علف‌خوار به‌ویژه آهوان از زیست‌گاه اصلی و پراکنده شدن و پناه آوردن این‌گونه‌های جانوری شاخص به مناطق مسکونی روستایی و شهری انجام می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه از ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان‌های طارم و ماهنشان استعلام گرفته شده است، تصریح کرد: در صورت کمبود و نیاز تغذیه جانوران علف‌خوار (گونه شاخص کل و بز و قوچ و میش)، نسبت به پخش یونجه اقدام خواهد شد.

رستمی با توجه به سردسیر بودن منطقه و احتمال بارش‌های سنگین برف، ادامه داد: حفاظت محیط زیست استان زنجان در فصل تابستان اقدام به تهیه و ذخیره علوفه در انبارها می‌کند تا در صورت نیاز در مناطق حفاظت شده و شکار ممنوع این استان از جمله دشت سهرین و مناطق طارم، ماهنشان و فیله خاصه پخش و توزیع کند.

معاون اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست استان زنجان با تاکید بر لزوم حمایت از حیات وحش، اظهار کرد: در فصول سرد سال هنگامی‌که زمین از برف سفیدپوش می‌شود، وحوش علف‌خوار به دلیل دسترسی نداشتن به علوفه به ناچار به حریم شهرها و روستاها نزدیک می‌شوند و در این میان عده‌ای سودجو و فرصت‌طلب نیز اقدام به شکار این حیوانات بی‌پناه می‌کنند که این انصاف نیست و در صورت مشاهده، طبق قانون با خاطیان برخورد خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: از روستاییان و شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده وحوش در نزدیکی سکونت‌گاه‌های انسانی، ضمن حمایت از این حیوانات، مراتب را هر چه سریع‌تر به صورت حضوری به نزدیک‌ترین واحد محیط زیست و یا از طریق شماره تلفن های ۳۳۵۴۱۰۰۱ به این اداره‌کل اطلاع دهند.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از علوفه زمستانی وحوش علف‌خوار در استان زنجان با کاشت گندم، جو و یونجه در دشت سهرین که از زمین‌های تحت مالکیت اداره‌کل حفاظت محیط زیست هستند، تهیه و تامین و بخشی نیز با استفاده از اعتبارات این اداره‌کل خریداری و انبار می‌شود.

کد خبر 464207

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha