آرمین هادی پور تکواندوکار گیلانی برای حضور در فینال مسابقات گرند پری جهان انتخاب شد.

آرمین هادی‌پور

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس هیات تکواندو استان گیلان روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: فینال مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ جهان از روز پانزدهم آذرماه سال جاری با حضور ۱۲۸ تکواندوکار برتر جهان در هر چهار وزن المپیکی مردان و زنان و در مجموعه ورزشی دینامو روسیه  به مدت دو روز برگزار میشود.

محسن سترگی افزود: بر این اساس و طبق سهمیهبندی فدراسیون جهانی تکواندو، چهار تکواندکار از ایران در این مسابقات که امتیاز بالایی برای کسب سهمیه المپیک دارد، حضور خواهند یافت که خوشبختانه آرمین هادیپور نیز یکی از چهار تکواندوکار شرکت کننده در این رقابتها است.

وی ادامه داد: هادیپور تکواندوکار ملیپوش شایسته استان گیلان که شنبه شب به عنوان برترین ورزشکار مرد مسابقات ورزشهای دانشجویان جهان انتخاب شد، در فینال  مسابقات گرندپری در وزن ۵۸- کیلوگرم به مصاف حریفان خود خواهد رفت.

وی بیان کرد: در هر وزن از رقابتهای فینال مسابقات گرندپری جهان در روسیه، ۱۶ تکواندو کار برتر از کشورهای مختلف حضور خواهند یافت و امیدواریم که هادیپور بتواند در این رقابت ها نیز بدرخشد تا شانس حضور خود در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن را افزایش دهد.

رئیس هیات تکواندو گیلان خاطرنشان کرد: رقابتهای فینال گرندپری G۸ است و به نفرات اول تا سوم به ترتیب ۸۰، ۴۸ و ۲۸.۸۰ امتیاز در راستای افزایش رنکینگ المپیک تعلق میگیرد و همچنین به نفرات ول تا سوم نیز به ترتیب، شش  ، سه  و یکهزار دلار جایزه نقدی اهدا می‌شود.

آرمین هادیپور متولد ۱۳۷۳ شهرستان رشت است و تاکنون مقام‌های زیادی را در رشته تکواندو کسب کرده که می‌توان به کسب مدال برنز سومین مرحله مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ بلغارستان، مدال نقره تورنمنت صربستان، مدال نقره مسابقات گرندپری ۲۰۱۹ ژاپن، مدال برنز مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹ انگلیس، مدال طلای گرندپری انگلیس، مدال طلای مسابقات بین المللی اردن، مدال طلای المپیک آزمایشی ریو، مدال نقره قهرمانی جهان، دو مدال قهرمانی آسیا (یک مدال طلا و دیگری برنز که مدال طلا برای اولین بار در تاریخ تکواندو ایران به دست آمده)، سه مدال طلا یونیورسیاد، یک مدال نقره جام جهانی، یک مدال نقره گرندپری، مدال طلای گرند اسلم، مدال نقره گرندپری روسیه و مدال طلای جام ریاست فدراسیون جهانی ۲۰۱۹ آسیا اشاره کرد.

کد خبر 464134

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha