سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
۰ نفر

نخست وزیر پیشین پاکستان که پیش‌تر به دلیل بیماری توانست با قرار وثیقه از زندان آزاد شود، صبح سه‌شنبه ۲۸ آبان برای پیگیری فرآیند معالجه، شهر لاهور را به مقصد لندن ترک کرد.

نواز شريف

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا از اسلام‌آباد،  رسانه‌های پاکستان اعلام کردند: یک فروند هواپیمای آمبولانس مجهز به اتاق عمل و جراح از دوحه، قطر  وارد لاهور شد و لحظاتی پیش «محمد نواز شریف»  به همراه  برادرش شهباز شریف و معالج شخصی خود پاکستان را ترک کرد.

به گفته منابع نزدیک به خانواده شریف، نخست‌وزیر پیشین پاکستان قرار است یک دوره از معالجه خود را در لندن سپری کند و سپس برای مرحله بعدی به آمریکا سفر کند.

پیش‌تر دادگاه پاکستان با وجود مطالبه دولت برای مشروط کردن سفر نواز شریف به خارج، دستور حذف بدون شرط نام او از فهرست افراد ممنوع الخروجی را صادر کرد.

اکثر اعضای کابینه دولت پاکستان با موافقت بدون شرط با سفر نواز شریف به خارج مخالف بوده و معتقدند که هیچ تضمینی بابت بازگشت نخست‌وزیر پیشین پاکستان به کشور وجود ندارد با این حال «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان اعلام کرد: دولت جدای از اختلافات سیاسی با حزب نواز شریف، اهمیت زیادی به سلامتی او قائل است.

دادگاه عالی پاکستان هفتم آبان‌ماه امسال دستور آزادی نواز شریف را به مدت ۸ هفته برای مشکلات سلامتی صادر کرده بود.

خانواده شریف در چندین پرونده فساد، متهم به پولشویی، فرار مالیاتی و مخفی کردن دارایی‌های خارجی هستند. دیوان عالی پاکستان در سال ۲۰۱۷ نواز شریف را که در آن زمان نخست‌وزیر بود، از مقام خود خلع و دستور پیگیری پرونده‌های فساد او را صادر کرد.

نواز شریف در سال ۲۰۱۸ محکوم به هفت سال حبس و پرداخت ۱.۵ میلیارد روپیه و ۲۵ میلیون دلار در پرونده فساد مالی موسوم به «العزیزیه» شد.

کد خبر 464056

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha