تلاش‌های عده‌ای برای ایجاد تشنج در دانشگاه تهران، با اقدام دانشجویان و حضورشان در صحنه ناکام ماند.

اعتراضات بنزینی در دانشگاه تهران

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، درپی اجرای طرح مدیریت مصرف سوخت و سهمیه‌بندی بنزین، عصر یکشنبه ۲۶ آبان‌ماه تجمع اعتراضی دانشجویان دانشگاه تهران نسبت به نحوه اجرای این طرح توسط دولت برگزار شد.

این تجمع از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز شد و دانشجویان تجمع‌کننده شعارهایی را با محتوای اعتراض به مسئولان دولتی درباره نحوه اجرایی شدن طرح مدیریت مصرف سوخت، مطرح کردند.

در ادامه، تعدادی دیگر از دانشجویان در قسمتی دیگر از دانشگاه تجمع کردند و با شعارهای تند خود، سعی در به انحراف کشیدن مطالبات دانشجویان داشتند.

یکی از دانشجویان می‌گفت که سهمیه‌بندی بنزین طرحی است که باید اجرا می‌شد ولی بهتر بود که دولت از چند ماه قبل بسترهای لازم برای اجرای این طرح را آماده می‌کرد تا شاهد اعتراض مردم هم نبودیم.

دانشجویی دیگری از این گلایه داشت که چرا دولت در ابتدا کارت سوخت را کنار گذاشت، به دو نرخی بودن قیمت بنزین نقد کرد ولی بعد از چند سال مجددا به همان مسیر بازگشت.

یکی از دانشجویان دیگر هم معتقد بود که مسولان دولتی بجای اینکه در ماه های قبل بارها به مردم درباره گران نشدن بنزین وعده بدهند باید مردم را توجیه می کردند که چرا نیاز است بنزین سهمیه بندی شود و اجرای این طرح چه مزایایی دارد.

یکی از دانشجویان هم به بیانات امروز رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اینکه رهبر انقلاب دارند از سران قوا برای اجرای این طرح حمایت می‌کنند نشان می‌دهد طرح پشتوانه علمی دارد وگرنه رهبری هیچ وقت اجازه نخواهند داد منافع ملت به خطر بیافتد.

دانشجوی دیگری هم معتقد بود که مسئولان از امروز باید با تمام توان تلاش کنند اجرای طرح باعث تورم و گرانی نشود و با ایجاد رفاه برای مردم نشان دهند سهمیه بندی به نفع همه مردم است.

البته در این میان برخی هم بودند که کلا با اجرای طرح مخالف بودند، عده ای هم می گفتند بهتر بود این طرح در زمان دیگری اجرا می‌شد ولی در کل به نظر می‌رسید دید دانشجویان نسبت به اجرای طرح سهمیه بندی بنزین دید مثبت تری است و با امیدواری بیشتری به نتیجه آن نگاه می کنند.

حدود ساعت ۱۵:۳۰ بود که اولین شعار از سوی یکی از دختران حاضر در محوطه سر داده شد. او فریاد زد " دانشجوی با غیرت حمایت، حمایت" بعد از این شعار بود که حدود سی تا چهل دانشجو در اطراف کسی که شعار داده بود، جمع شدند و شعارها را تکرار کردند.

شعارها در ابتدا درباره افزایش قیمت بنزین و گرانی و تورم بود ولی خیلی طول نکشید که شعارها تجمع کنندگان بسیج و دانشجویان انقلابی را نشانه گرفت، گاهی شعار داده می‌شد "پول نفت گم میشه صرف بسیجی میشه"، گاهی هم شعارها رنگ اقتصادی بخود می گرفت و گاهی هم شعارهایی سر داده شد که مانند آن را در دی ماه ۹۶ و فتنه ۸۸ شنیده بودم، مانند «مرگ بر دیکتاتور»، «میجنگیم میمیریم، ذلت نمی‌پذیریم»، «نترسید نترسید، ما همه با هم هستیم»، ‌  و «نه غزه نه لبنان، جانم فدای ایران».

تقریبا نیم ساعت از آغاز تجمع گذشته بود که تعداد تجمع کنندگان تقریبا به حدود ۶۰ نفر رسید. در این زمان بود که تجمع کنندگان سعی کردند خود را به سردر دانشگاه برسانند.

طولی نکشید که تعدادی از دانشجویان دانشگاه همراه با دانشجویان انقلابی مقابل تندروها ایستادند و همچنان که بر علیه سیاست های دولت شعار می‌دادند اعتراض خود را با سر دادن شعار " دست های پینه بسته، پشت نظام می ایسته " به تندروی‌ها نشان دادند.

هنجارشکنان وقتی متوجه تعداد دانشجویان شدند، حرکت خود را به سمت سردر متوقف کردند. دانشجویان انقلابی اما در پاسخ شعارهایی سر می دادند.

دانشجوبان انقلابی در مقابل شعار می دادند: «تورم گرانی، پاسخگو باش روحانی»؛ «دانشجوی مسلمان، فدای مستضعفان».



هنجارشکنان که نتوانسته بودند خود را به سر در دانشگاه برسانند با سر دادن شعارهایی ساختارشکنانه به نرده‌هایی که بین دانشگاه و خیابان بود نزدیک شدند و با سردادن شعارهایی تلاش کردند مردم را با خود همراه کنند که موفق نشدند به همین دلیل در محوطه دانشگاه به حرکت درآمدند.

هنجار شکنان در مسیر حرکت خود تلاش کردند دانشجویان دیگر را به دنبال خود بکشند ولی وقتی دیدند موفق نمی‌شوند شعارهایی مانند "دانشجوی بی غیرت نمی خوایم، نمی خوایم" و " دانشجوی تماشاچی نمی خوایم، نمی خوایم" سر دادند.

کد خبر 463986

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha