رئیس سازمان بسیج مستضعفین با تاکید بر شناسایی و دستگیر شدن عوامل اصلی آشوب‌های اخیر گفت: یک شکست دیگر بر کارنامه آمریکایی‌ها افزوده شد.

سردار سليماني رئيس سازمان بسيج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، سردار غلامرضا سلیمانی صبح امروز دوشنبه ۲۷ آبان در یک نشست خبری در ستاد فرماندهی سازمان بسیج حضور یافت و برنامه‌های این سازمان را به مناسبت هفته بسیج تشریح کرد. وی شعار هفته بسیج امسال را «۴۰ سال خدمت، جهاد و شهادت» اعلام و در بخشی از سخنان خود به موضوع ناآرامی‌های اخیر اشاره کرد.

رئیس سازمان بسیج گفت: موضوع حوادث اخیر به دو بخش تقسیم می‌شود. اعتراض مردم به شیوه اجرای سهمیه‌بندی و افزایش قیمت به روش‌های مختلف بیان شد. ما کشوری آزاد هستیم و مردم آزادند اعتراض خود را بیان کنند. صبح شنبه مردم اعتراض خود را به شکل مسالمت‌آمیز نشان دادند اما عصر روز شنبه یکسری آشوب‌ها و ناآرامی‌ها به وجود آمد که با حمایت دشمنان انقلاب اسلامی همراه بود.

سردار سلیمانی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی سعی کردند از این آشوب‌ها به نفع خود استفاده کنند اما با هوشیاری مردم، آمریکایی‌ها و دشمنان ملت مانند منافقین نتوانستند به اهداف خود برسند. این ناامنی‌ها و آشوب‌ها سختی‌های برای مردم ایجاد کرد اما نیروهای امنیتی با آرامش با آنها برخورد کردند. البته دشمنان ما سال ۹۷ می‌خواستند این آشوب‌ها را در کشور ایجاد کنند که با هوشیاری مردم نتوانستند به اهداف خود برسند.

وی در تشریح اوضاع و شرایط فعلی کشور و روند آشوب‌ها گفت: دیروز شرایط نسبتا خوبی در سراسر کشور داشتیم و امروز هم شرایط بسیار خوب است. بخش‌هایی قابل توجه از افرادی که این تحرکات را داشتند شناسایی شده‌اند. در این آشوب‌ها به بخش‌های دولتی و خصوصی آسیب‌هایی وارد شد که مطلوب مردم نیست و خود مردم با آنها برخورد کردند.

رئیس سازمان بسیج با بیان اینکه عوامل اصلی آشوب‌ها شناسایی و دستگیر شده‌اند، گفت: آمریکایی‌ها هیچگونه موفقیتی در این موضوع نداشتند و یک شکست دیگر بر کارنامه آنها افزوده شد. البته ما راضی نیستیم کوچک‌ترین آسیبی به فردی در کشور وارد شود. نیروهای امنیتی در این چند روز همواره با طمانینه و آرامش با معترضان واقعی رفتار کردند.

سردار سلیمانی درباره واکنش بسیج به این آشوب‌ها و حمایت از نیروی انتظامی برای مقابله با آشوبگران هم گفت: بسیج به عنوان نیروی مردمی پشتوانه تمام دستگاه‌های نظام است. تشکیلات و شبکه‌های مردمی در امتداد مسئولیت‌های دستگاه مسئول قرار می‌گیرند و جاهایی که نیروی انتظامی نیاز به کمک داشته باشد ما آماده کمک به آنها هستیم.

کد خبر 463869

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha