استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران دستگاه‌های دولتی نسبت به صرفه‌جویی در منابع به صورت جدی‌تر اقدام کنند تا شرایط حساس اقتصادی کشور مدیریت شود.

محمدمهدی شهریاری

به گزارش همشهری انلاین به نقل از ایرنا، «محمدمهدی شهریاری» در جلسه شورای توسعه آذربایجان‌غربی افزود: بودجه سال آینده کشور بدون وابستگی به درآمدهای نفتی بسته می‌شود و باید تدابیر لازم برای صرفه‌جویی در ادارات اتخاذ شود.

نماینده عالی دولت در آذربایجان‌غربی از مدیران خواست تا از خودروهای دولتی برای مصارف شخصی استفاده نکنند و مدیریت صحیح و افزایش بهره‌وری برای عبور از این مقطع حساس را در پیش بگیرند.

وی اظهار داشت: در بودجه سال آینده توجهی به مسائل آموزش و پرورش و راه‌های ارتباطی آذربایجان‌غربی شده و این امر به دلیل پایین بودن شاخص‌های این ۲ بخش است.

وی افزایش قیمت بنزین را تصمیم جدید نظام و مورد تاکید کارشناسان اقتصادی عنوان کرد و افزود: تمام درآمدهای حاصل از افزایش قیمت بنزین به مردم برمی‌گردد و از این طریق باید بنزین به قیمت واقعی خود برسد.

وی تاکید کرد: مسوولان و دستگاه‌های نظارتی با دقت تمام بر مسائل بازار رصد و نظارت داشته باشند تا افزایش قیمت بنزین افزایش قیمت‌ سایر کالاها را به دنبال نداشته باشد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: تاکنون از یک‌هزار و ۴۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان درآمد پیش‌بینی شده برای این استان ۹۲.۶ درصد تحقیق یافته است.

«ناصر حضرتی‌پر» ادامه داد: این درآمدها از بخش‌های مالیاتی و سایر موارد به دست آمده است و تلاش می‌شود تا ۱۰۰ درصد درآمدهای پیش‌بینی شده حصول یابد.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون برای رسیدگی به وضعیت آب‌های مرزی آذربایجان‌غربی پنج هزار و ۷۴۶ میلیارد تومان هزینه شده است.

بهنام شهدی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این جلسه اظهار داشت: در شرایط موجود کشور و استان باید ادارات و مسئولان به فکر طرح‌های خوداتکایی و درآمدزا باشند.

نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در ادامه این جلسات به بیان نظرها و انتقادهای خود در خصوص برخی مسائل بودجه‌ای و تخصیص اعتبارات پرداختند.

کد خبر 463854

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان غربی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha