معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سرآمدان علمی، پژوهانه نقدی پرداخت می‌کند.

پژوهانه (grant)

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، فدراسیون سرآمدان علمی ایران با هدف دستیابی به مرجعیت علمی، افزایش کیفیت علمی کشور و کمک به توسعه تحقیقات محققان معتبر توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری راه‌اندازی شده است.

این فدراسیون به محققان علمی برجسته و سرآمدان علمی واجد شرایط، خدمات متنوعی از جمله پرداخت پژوهانه نقدی ارائه می‌کند. این افراد سالانه و بر اساس کارنامه ۳ ساله فعالیت‌های پژوهشی، ارزیابی و انتخاب می‌شوند و در دو گروه الف و ب تقسیم‌بندی و حمایت می‌شوند.

میزان حمایت‌های فرد با توجه به اعتبار علمی کسب‌شده مشخص می‌شود. از جمله این خدمات، پرداخت پژوهانه نقدی از ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریال است که به سرآمدان علمی تعلق می‌گیرد.

این فدراسیون اشخاصی را به عنوان سرآمد علمی انتخاب می کند که دستاوردهای علمی قابل توجهی کسب کرده باشند. در فرآیند انتخاب، فقط فعالیت‌ها و دستاوردهای پژوهشی افراد در نظر گرفته می‌شود و این افراد در یک روند کاملاً رقابتی انتخاب می‌شوند.

عضویت در هیأت علمی حداقل یک موسسه علمی یا پژوهشی کشور از جمله شرایطی است که سرآمدان علمی باید دارا باشند.

چاپ مقاله در نشریات برتر در ۳ سال آخر منتهی به دوره ارزیابی از جمله شروط ضروری برای ارزیابی اولیه جهت انتخاب افراد است. بیش از ۱۱۰ نشریه به عنوان نشریات برتر انتخاب و در سایت فدراسیون معرفی شده‌اند که افراد با انتشار مقاله در این نشریات علاوه بر دریافت مبالغ تشویقی نقدی، امتیاز ضروری را برای قرار گرفتن در فهرست ارزیابی اولیه سرآمدان کسب می‌کند.

کد خبر 463850
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دانش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha