مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: زیتون استان از لحاظ عملکرد محصول در واحد سطح رتبه اول کشور را به خود اختصاص داده است.

زیتون

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی قرائیان گفت: وسعت باغ‌های زیتون استان سمنان بیش از  پنج هزار هکتار است که از این وسعت سه هزار و ۶۰۰ هکتار بارور و بقیه نهال است که برداشت بیش از  ۲ هزار کیلوگرم در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: باغ‌های زیتون استان سمنان در اثر سرمازدگی سال ۹۵ دچار آسیب شدیدی شد، اما اکنون بعد از گذشت چند سال این باغ‌ها دوباره به حالت طبیعی باردهی خود بازگشته و به تولید اقتصادی می‌رسند که امسال برداشت بیش از هفت‌هزار تن میوه زیتون برآورد می‌شود.

قرائیان یادآور شد: بیشترین وسعت باغ‌های زیتون مربوط به شهرستان‌های گرمسار و آرادان و کمترین وسعت مربوط به شهرستان میامی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: استان سمنان از لحاظ میزان تولید میوه زیتون در کشور رتبه پنجم را دارد و توسعه‌باغ‌های زیتون در استان در دستور کار قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد مواد اولیه روغن وارداتی است و افزایش برداشت و توسعه باغ‌های زیتون موجب خودکفایی کشور و تامین روغن مصرف داخلی می‌شود.

هشت کارگاه فعال برای فرآوری زیتون در زمینه کنسرو کردن و روغن کشی در استان وجود دارد.

وی اظهار داشت: بیشتر درختان زیتون کاشته شده در استان سمنان از رقم زیتون زرد است که میزان میوه بر روی هر درخت در استان سمنان از میزان میوه بر روی درختان در استان‌های دیگر بیشتر است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان که با ایرنا گفت و گو می کرد افزود: کم‌آب بر بودن، مقاومت در برابر شرایط سخت مانند شوری آب و مقاوم بودن نسبت به آفت‌ها از مزیت‌های درخت زیتون به شمار می‌رود.

وسعت باغ‌های زیتون استان سمنان بیش از پنج هزار هکتار است که یک هزار و ۷۲۶ هکتار از وسعت این باغ‌ها در گرمسار، یک هزار و ۴۲۴ هکتار در آرادان، ۷۷۵ هکتار در سمنان، ۴۵ هکتار در مهدیشهر، ۸۷۰ هکتار در سرخه، ۱۰۸ هکتار در دامغان، ۶۵ هکتار در شاهرود و پنج هکتار در میامی است.

کد خبر 463787

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha