دولت بنگلادش برای جبران کمبود پیاز در بازارهای این کشور و جلوگیری از افزایش بیشتر قیمت آن چند هواپیما پیاز از خارج وارد کرد.

كمبود پياز در بنگلادش

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، پیاز یک ماده غذایی بسیار محبوب در جنوب آسیاست و در پختن و درست کردن بسیاری از غذاها کاربرد دارد. قیمت یک کیلو پیاز تا پیش از این حدود ۳۰ تاکا (۳۵ سنت) بود و بیشتر از هند وارد بنگلادش می‌شد اما پس از کاهش واردات از هند به دلیل کاهش شدید تولید در آن کشور، قیمت این سبزی پرکاربرد سر به فلک زد و اشک بنگلادشی‌ها را درآورد. این روزها هر کیلو پیاز در بازارهای بنگلادش ۲۶۰ تاکا (حدود سه دلار) خرید و فروش می‌شود.

کمبود پیاز در کشور آسیایی بنگلادش به اندازه‌ای است که حتی خانم شیخ حسینه (نخست‌وزیر بنگلادش) هم آن را از فهرست غذاهای خود حذف کرده تا با مردم کشورش همدردی کرده باشد. یکی از سخنگویان کاخ نخست‌وزیری اعلام کرد در هیچ‌کدام از وعده‌های غذایی محل زندگی شیخ حسینه در داکا در روز شنبه پیاز دیده نمی‌شد.

دولت بنگلادش در اقدامی فوری کار وارد کردن انبوه پیاز را از کشورهای میانمار، ترکیه، چین و ترکیه آغاز کرده و فروشگاه‌های دولتی در پایتخت هر کیلو پیاز را به قیمت رسمی ۴۵ داکا به مردم می‌فروشند. کار به اندازه‌ای بالا گرفته که مردم برای خریدن پیاز یارانه‌ای چند ساعت صف می‌ایستند.

کد خبر 463749

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha