سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۵
۰ نفر

دایملر آگ، (Daimler AG) شرکت خودروسازی آلمانی و چندملیتی است که از لحاظ میزان درآمد سالیانه پس از تویوتا و گروه فولکس‌واگن، سومین خودروساز بزرگ جهان به‌شمار می‌آید.

دايملر

به گزارش همشهری آنلاین، این شرکت از نظر تعداد خودروهای تولید شده، در رتبه چهاردهم قرار دارد. دایملر آ. گ بزرگترین کامیون‌ساز جهان است.

شرکت دایملر آگ که مقر آن در شهر اشتوتگارت آلمان است، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان و شاید لوکس‌ترین آنها است که اولین بار از ادغام دو کمپانی دایملر و بنز در سال ۱۹۲۶ تشکیل شد.

ریشه‌های تأسیس شرکت دایملر آگ به تاریخ ۱ مه ۱۹۲۴ بازمی‌گردد، که تفاهم نامه دو جانبه‌ای برای ادغام قدیمی‌ترین سازنده خودروهای بنزینی در جهان، یعنی دایملر-موتورن-گیزلشافت (به اختصار: دِ. اِم. گِ، تأسیس توسط گوتلیب دایملر و ویلهلم مایباخ در سال ۱۸۹۰) و شرکت بنز اند سیه (تأسیس توسط کارل فردریش بنز در سال ۱۸۸۳) امضا شد. این ادغام در تاریخ ۲۸ ژوئیه ۱۹۲۶ نهایی شد و به تأسیس شرکت دایملر-بنز انجامید. این شرکت تولیدات خود را با ترکیب نام سری محبوب شرکت دِ. اِم. گِ، یعنی مرسدس و نام شرکت بنز، به صورت برند مرسدس-بنز عرضه کردند.

شرکت دایملر-بنز در سال ۱۹۹۸ میلادی شرکت آمریکایی کرایسلر را به ارزش ۳۸ میلیارد دلار خریداری کرد، که تا آن زمان، بزرگترین معامله میان شرکت‌های خودروسازی محسوب می‌شد. سپس نام شرکت به دایملرکرایسلر آگ تغییر پیدا کرد.

در سال ۲۰۰۷ در پی خریداری گروه کرایسلر توسط شرکت مدیریت سرمایه سربروس و جدایی کرایسلر از شرکت ادغامی، نام این شرکت نیز به دایملر آگ تغییر یافت.

شرکت دایملر هم‌اکنون مالک چندین شرکت تابعه و برند بزرگ خودروسازی همچون؛ مرسدس-آام‌گ، مرسدس بنز، دایملر تراکس و اسمارت می‌باشد، همچنین دارای سهام در چندین شرکت خودروسازی است، که برای نمونه می‌توان به: کاماز، رنو-نیسان آلیانس و پکن اتو اشاره کرد. این شرکت، خط تولید برند مایباخ را نیز، در سال ۲۰۱۲ متوقف نمود.

شرکت دایملر آگ که مقر آن در شهر اشتوتگارت آلمان است، یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های خودروسازی جهان و شاید لوکس‌ترین آنها است.

منبع: ویکی‌پدیا

کد خبر 463703

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha