با توجه به قرار داشتن در فصل شیوع آنفلوآنزا در ایران، مسئولان تاکید دارند افراد در معرض خطر باید حتما برای تزریق واکسن اقدام کنند.

آنفلوآنزا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا در این زمینه اظهار کرد: بروز موارد جدید آنفلوآنزای فصلی از نوع H۱N۱ با موارد حاد و شدید بالینی مشاهده شده و حتی متاسفانه در مواردی منجر به مرگ شده است.

دکتر مسعود مردانی افزود: افراد در معرض خطری که تاکنون واکسن آنفلوآنزا تزریق نکرده‌اند، حتما هرچه سریع‌تر با مراجعه به پزشک نسبت به تزریق واکسن آنفلوآنزا اقدام کنند و مطمئن باشند که تزریق واکسن خیلی موثر است.

وی گفت: افراد بالای ۶۰ سال، زنان باردار، مبتلایان به دیابت یا بیماری‌های تضعیف‌کننده سیستم ایمنی، بیماران قلبی و ریوی، مبتلایان به نارسایی کلیه، بیماران پیوندی، بیماران اچ‌آی‌وی مثبت و کارکنان مراکز درمانی و پرسنل پزشکی جزو افرادِ در معرض خطر محسوب می‌شوند.

مردانی تاکید کرد: اگر مردم علائمی چون آبریزش بینی، تب و بدن‌درد دارند، از رفتن به محل کار یا فرستادن کودک دارای این علائم به مدرسه، به مدت دو تا سه روز جدا خودداری کنند. همچنین دست ندهند، روبوسی نکنند، اگر آبریزش بینی دارند از دستمال کاغذی یکبارمصرف استفاده کنند و بلافاصه دست‌شان را با آب و صابون بشویند.

عضو کمیته کشوری آنفلوآنزا گفت: شست‌وشوی مکرر دست‌ها منجر به قطع زنجیره عفونت‌های ویروسی می‌شود.

کد خبر 463619

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha