معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از کویر گرمسار به عنوان نزدیک‌ترین جاذبه کویری کشور به پایتخت نام برد و گفت: مناطق کویری پرجاذبه گرمسار فرصت خوبی برای کویرنوردی و بازدید شهروندان تهرانی است.

گرمسار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا‏،  ولی تیموری در افتتاحیه جشنواره اقوام ایران در گرمسار ضمن دعوت از عموم مردم برای بازدید از جاذبه‌های شهرستان گرمسار اظهار کرد: این شهرستان جدا از کویر و جاذبه‌های طبیعی، از جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی خوبی برخوردار است.

وی از نزدیکی به تهران به عنوان یکی از ویژگی‌های ممتاز این شهرستان نام برد و خاطرنشان کرد: کویر زیبای گرمسار در نزدیک‌ترین نقطه از پایتخت می‌تواند مقصد گردشگری پرجاذبه و خوبی برای مردم این کلان‌شهر باشد.

تیموری با بیان اینکه استان سمنان و شهرستان گرمسار از مناطق محوری برای توسعه گردشگری هستند ادامه داد: استان سمنان از پتانسیل بالایی برای جذب گردشگری و توسعه این صنعت برخوردار است.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تقدیر از برپایی جشنواره اقوام در گرمسار از آن به عنوان پازلی رنگارنگ از اقوام ایرانی نام برد و گفت: استان سمنان یکی از استان‌های فعال در حوزه برگزاری جشنواره هاست؛ هفته گذشته جشنواره عشایری ایل سنگسر در مهدیشهر و امروز جشنواره اقوام ایران به میزبانی شهرستان گرمسار برگزار می‌شود.

وی گردهمایی اقوام ایرانی را نمادی از وحدت و همدلی اقوام ایرانی دانست و اظهار کرد: کنار هم قرار گرفتن این پازل رنگارنگ در هفته وحدت گویای همبستگی و انسجام در ایران اسلامی بوده و به افزایش نشاط در جامعه کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه این جشنواره شور و نشاط زیادی در شهر گرمسار ایجاد کرده گفت: برگزاری اینگونه جشنواره جدا از نشاط اجتماعی می‌تواند به معرفی و شناساندن جاذبه های گردشگری کمک کند.

جشنواره اقوام ایران امروز با حضور گروه‌هایی از اقوام مختلف ایرانی در گرمسار با حضور معاونان وزارتخانه‌های. ورزش و جوانان و میراث فرهنگی و گردشگری در گرمسار آغاز شد.

کد خبر 463448
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha