رابی ویلیامز، التون جان، ورنر هرتسوگ و ادی ردمین از سرشناس‌ترین ستاره‌های دنیای هنر هستند که رابطه‌ای تیره و تار با گوشی همراه و فناوری‌های نوین دارند.

ورنر هرتسوگ سينماگر آلماني

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین به نقل از گاردین، رابی ویلیامز که از موفق‌ترین ستاره‌های موسیقی پاپ بریتانیاست و میلیون‌ها فالوئر در شبکه‌های اجتماعی دارد، اعلام کرد از سال ۲۰۰۶ هرگز گوشی همراه نداشته است. از آنجا که نخستین گوشی هوشمند شرکت اپل سال ۲۰۰۷ به بازار آمد، می‌توان نتیجه گرفت این خواننده ۴۵ ساله هرگز گوشی هوشمند دست نگرفته است.

او که با برنامه فوتبالی «پشت دروازه» گفتگو می‌کرد، در این باره گفت: «بیش از ۱۳ سال است گوشی ندارم. همواره پشت رایانه‌ام می‌نشینم و به وای فای وصل می‌شوم. از شر گوشی‌ام راحت شدم چون هرگز گوشی دوست نداشتم.» ویلیامز درباره کار کردن با اپلیکیشن‌های مربوط به شبکه‌های اجتماعی هم گفت: «من هرگز گذرواژه برای هیچ چیز نداشته‌ام، در غیر این صورت تا امروز حرفه‌ام به پایان رسیده بود.»

ویلیامز تنها چهره سرشناس نیست که قید گوشی را زده است. التون جان سال ۲۰۱۶ اعتراف کرد گوشی ندارد و سال گذشته از استفاده گسترده از دوربین گوشی‌ها به شدت انتقاد کرد. این خواننده سرشناس گفت: «پیش از آنکه گوشی‌ها به دوربین مجهز شوند، می‌توانستی هر کاری دلت می‌خواهد در خیابان انجام بدهی و کسی هم نمی‌توانست از تو عکس بگیرد. متاسفانه با پیشرفت فناوری همه چیز دگرگون شده و بیرون رفتن دردسر است.»

شیلین وودلی، بازیگر ۲۷ ساله آمریکایی در ۲۰۱۴ به نداشتن گوشی همراه اعتراف کرد و ورنر هرتسوگ، فیلمساز نامدار و قدیمی سینمای جهان و آلمان سال ۲۰۱۶ گفته بود نمی‌خواهد همیشه در دسترس باشد و در عین حال دوست ندارد هکرها و دولت‌های دشمن هر لحظه ردش را بزنند و او را تعقیب کنند. هر چند این کار برای کسی که نخستین بار در ۱۷ سالگی با تلفن حرف زده و در ۱۹ سالگی سوار هواپیما شده چندان عجیب نیست.

از دیگر چهره‌هایی که به فناوری و مدرنیته روی خوش نشان نداده‌اند، ادی ردمین است. بازیگر ۳۷ ساله بریتانیایی در ۲۰۱۴ برای بازی در نقش استفن هاوکینگ در «نظریه همه چیز» برنده اسکار بهترین بازیگر مرد شد. او پیش‌تر گفته بود داشتن یک گوشی قدیمی بدون اینترنت را به گوشی‌های هوشمند ترجیح می‌دهد.

کد خبر 463222

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha