رئیس‌جمهور آمریکا و رجب طیب اردوغان در حالی که روابط این دو عضو ناتو در پایین‌ترین حد خود در طول دهه‌ها است، در واشنگتن دیدار کردند.

Trump

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از آسوشیتدپرس، روی آوردن ترکیه برای خرید سلاح به روسیه و حمله ترکیه به منطقه تحت تسلط کردها در شمال سوریه از جمله علل سرد شدن روابط ترکیه و آمریکا بوده‌اند.

اردوغان و ترامپ باید موضوعات بحث‌برانگیزی را حل کنند؛ از جمله تصمیم ترکیه به خرید سیستم دفاعی اس- ۴۰۰ روسیه با وجود عضویت ترکیه در پیمان ناتو و وارد شدن نیروهای ترکیه به خاک کشور سوریه برای مقابله با نیروهای کرد که همراه با آمریکا با نیروهای داعش جنگیده‌اند.

ترامپ با وجود این اختلافات گفت که دو کشور قصد دارند دادوستد کالاها و خدمات آمریکایی را با ترکیه را که در سال ۲۰۱۷ به ۲۴ میلیارد رسیده بود، افزایش دهند.

ترامپ گفت:‌ «ما قصد داریم روابط تجاری‌مان را توسعه دهیم. ما فکر می‌کنیم بتوانیم دادوستد میان کشوهایمان را به ۱۰۰ میلیاد دلار برسانیم.»

او چهارشنبه ۲۲ آبان در جلسه‌ای در اتاق بیضی کاخ سفید با اردوغان گفت او و رئیس‌جمهور ترکیه برای مدتی طولانی «دوستان بسیار خوبی» بوده‌اند و کشورهای یکدیگر را می‌شناسند.

ترامپ در پاسخ به سوالی درباره شهادت‌های علنی روند استیضاحش در کنگره آمریکا که چهارشنبه شروع شده است، گفت که وقت دیدن پخش تلویزیونی این شهادت‌ها را ندارد و تحقیقات در این‌باره را «حقه‌بازی» نامید.

کد خبر 463200

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha