توافقنامه‌ای که چندی پیش میان سازمان نظام مهندسی، شهرداری تهران، وزارت مسکن و شورای شهر تهران مبنی بر صدور پایان کار براساس شناسنامه فنی امضا شده بود بالاخره به بار نشست

مدیرکل معماری و ساختمان معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران گفت: درصورت اجرایی شدن این توافقنامه، از سال آینده پایان کار ساختمان‌ها، براساس صدور شناسنامه فنی ساختمان که توسط سازمان نظام مهندسی تهیه می‌شود، صادر خواهد شد.

به گزارش سما، عباس اخلاصی با اعلام این خبر گفت: پیگیری توافقنامه میان سازمان نظام مهندسی، شهرداری، وزارت مسکن و شهرسازی و شورای شهر که براساس آن ماده 33 قانون نظام مهندسی در جهت اصولی به جریان می‌افتد، مهم‌ترین اقدامی است که سال آینده انجام خواهد شد.

اخلاصی در ادامه اظهار داشت: در این توافقنامه بعد از معرفی مجری که توسط مالک انجام می‌شود، سازمان نظام مهندسی، ناظر ساختمان را تعیین کرده و تا پایان کار کنترل دقیق صورت می‌گیرد تا همه مقررات ملی ساختمان رعایت و اجرا شود.

مدیرکل معماری و ساختمان شهرسازی شهرداری تهران افزود: پس از پایان ساخت و‌ساز، سازمان نظام مهندسی که در طول این مدت، روند اجرای کار را کنترل کرده، توسط مجری و مهندس ناظر گزارش کار را دریافت و تایید می‌کند و پس از صدور شناسنامه فنی ساختمان، شهرداری براساس آن پایان کار را صادر خواهد کرد.

کد خبر 46319

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار راه و مسکن

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز