چهارشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
۰ نفر

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ورود سامانه بارشی جدید به کشور و کاهش محسوس دما در برخی مناطق گفت: در مناطق زلزله‌زده طی هفته آینده بارش پراکنده باران و برف رخ خواهد داد.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان با بیان این‌که طی امروز ۲۲ چهارشنبه آبان‌ ماه و صبح فردا در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار حاکم است، اظهار کرد: در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از بعد از ظهر فردا تا اواخر روز شنبه در سواحل دریای خزر و استان‌های اردبیل و خراسان شمالی ابرناکی، بارش متناوب باران، وزش باد شمالی و کاهش تدریجی هوا پیش‌بینی می‌شود که شدت بارش طی روز جمعه خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: از بعد از ظهر جمعه با ورود سامانه بارشی به جنوب غرب کشور در استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد و با تقویت سامانه بارشی شمال کشور در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی بارش آغاز می‌شود.

به گفته ضیاییان، از روز شنبه سامانه بارشی جنوب غرب کشور تقویت می‌شود و در جنوب غرب، غرب و غرب استان‌های بوشهر، فارس و شمال خلیج فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به این‌که از روز شنبه در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ضمن تشدید فعالیت این سامانه در نیمه غربی کشور گستره بارش به مناطقی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز نیز کشیده می‌شود.

وی با بیان این‌که شدت بارش طی روز جمعه در گیلان و مازندران و روز شنبه در جنوب خوزستان، شمال و غرب استان‌های فارس، بوشهر و کهکیلویه و بویراحمد پیش‌بینی می‌شود، گفت: به دلیل افت محسوس دما بین ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد طی روزهای جمعه و شنبه در نیمه شمالی کشور و طی روزهای شنبه و یکشنبه در غرب و جنوب غرب کشور بارش در مناطق سردسیر و مرتفع به شکل برف خواهد بود.

ضیاییان در ادامه درباره‌ وضعیت جوی مناطق زلزله‌زده کشور اظهار کرد: طی هفته جاری در نواحی زلزله زده شمال غرب کشور هوای سرد ماندگار است و دمای کمینه برای منطقه‌ میانه بین ۳- تا ۷- درجه سانتیگراد و ناحیه سراب حدود ۸- تا ۱۱- درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: در دو روز آینده در این مناطق آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود و از بعد از ظهر روز جمعه تا روز دوشنبه در این مناطق افزایش ابر، بارش پراکنده باران و برف همراه با کاهش دما رخ می‌دهد.

ضیاییان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا کمی ابری تا نیمه‌ابری همراه با غبار صبحگاهی با حداقل دمای ۶ و حداکثر دمای ۱۸ درجه سانتیگراد و طی روز جمعه قسمتی ابری همراه با غبار صبحگاهی در بعد از ظهر افزایش ابر و احتمال بارش پراکنده با حداقل دمای ۵ و حداکثر دمای ۱۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 463024

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha