مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

بیمارستان آیت‌الله خوانساری اراک به‌عنوان تنها مرکز تخصصی و درمانی بیماران سرطانی استان مرکزی و قطب درمان سرطان غرب کشور، به دلیل کمبود فضای فیزیکی درمان و تعداد زیاد مراجعان، در ارائه خدمات با محدودیت‌هایی مواجه است؛ محدودیت‌هایی که، به گفته مسئولان علوم پزشکی استان، با افتتاح فاز سوم این بیمارستان تا حدودی رفع می‌شود.

سید محمد جمالیان

به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین - مهدیه صالحی: هر چند که، مانند بسیاری از پروژه‌های درمانی نیمه‌کاره در کشور، این مرکز درمان سرطان هم در صورت تامین ۲۰ میلیارد تومان منابع مالی تکمیل خواهد شد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک درباره پروژه‌های درمانی استان اظهار می‌کند:‌ حجم بالای طرح‌های نیمه‌تمام سلامت در استان موجب شده طیف وسیعی از بیماران امکانات مناسب را در شهر خود نداشته باشند. بیماران سرطانی استان برای خدمات تشخیصی و درمانی رنج مضاعفی را در مراجعه به استان‌های دیگر از جمله پایتخت متحمل می‌شوند.

سید محمد جمالیان می‌افزاید: مرکز آموزشی درمانی آیت‌الله خوانساری اراک به دلیل کمبود فضای درمانی با معضل تعداد زیاد بیماران در نوبت بستری و همچنین نداشتن بخش جراحی که در پذیرش و درمان بیماران سرطانی اهمیت بسیاری دارد، مواجه است. با توجه به اهمیت زمان در درمان بیماری سرطان حمایت خیران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طرح توسعه این مرکز درمانی ضروری است.

وی ادامه می‌دهد: به همین دلیل توسعه بیمارستان و ساخت فاز سوم از ابتدای سال جاری در دستور کار قرار گرفت تا چرخه درمان بیمارستان فوق تخصصی سرطان غرب کشور در اراک تکمیل شود. جمالیان با بیان این‌که ساخت این بیمارستان از ابتدا تاکنون به همت خیران و مجمع خیرین سلامت و همچنین مردم استان مرکزی انجام شده است، می‌گوید: فاز سوم نیز به کمک خیران استان، مردم و مجمع خیرین سلامت آغاز شده ‌است و امیدواریم هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

این مسئول با بیان این‌که برای ساخت و تکمیل فاز سوم به ۲۰ میلیارد تومان نیاز است، تاکید می‌کند: فاز سوم این بیمارستان در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع و در ۴ طبقه شامل بخش جراحی با ۴ اتاق عمل، بخش آی‌.سی. ‌یو و اورژانس است. البته تجهیزات فاز سوم جداست و وزارت بهداشت قول تأمین آن را داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ادامه می‌دهد: فاز سوم با این‌که از ابتدای تیرماه امسال کار خود را آغاز کرده، اما پیشرفت خوبی داشته است. بر این اساس، اگر کارها به همین صورت پیش برود و با افزایش قیمت مصالح ساختمانی و گرانی برخی اقلام مورد نیاز مواجه نشویم، ۱۸ماه دیگر شاهد افتتاح فاز سوم بیمارستان آیت‌الله خوانساری خواهیم بود.

کار ساخت بیمارستان آیت‌الله خوانساری از سال ۵۶ تحت نظارت آیت‌الله خوانساری امام‌ جمعه وقت شهر و با کمک خیران آغاز شد و در سال ۷۵ به بهره‌برداری رسید. در سال ۸۵ هم این بیمارستان که موقوفه آیت‌الله خوانساری بود، به دانشگاه علوم پزشکی اراک واگذار و با اختصاص بودجه از سوی هیات دولت بازسازی و تجهیز شد. هزینه ساخت و تجهیز این طرح ۳۰ میلیارد تومان بود که بخشی از هزینه ساخت این پروژه از سوی خیران و بقیه از سوی دانشگاه علوم پزشکی تأمین شده است. این بیمارستان دولتی است و خدمات رادیوتراپی آن رایگان و خدمات شیمی‌درمانی با ۹۰ درصد پوشش بیمه‌ای انجام می‌شود.  

کد خبر 462741

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha