اسپیس‌ایکس دومین مجموعه ۶۰ تایی ماهواره‌های اینترنتی استارلینک را روز دوشنبه ۲۰ آبان با یک موشک فالکون ۹ به فضا فرستاد.

SpaceX

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گیگ‌وایر این موشک فالکون ۹ برای چهارمین بار و نوک مخروطی آن که حاوی ماهواره‌ها است هم برای نخستین بار بوسیله اسپیس‌ایکس برای پرتاب دوباره استفاده می‌شد.

پرتاب این موشک در ساعت ۹:۵۶ صبح به وقت شرق آمریکا از پایگاه کیپ کاناورال در فلوریدای آمریکا انجام شد. چند دقیقه بعد مرحله اول موشک مانند دفعات پیشین به سوی کره زمین بازگشت و بر روی یک کشتی در اقیانوس اطلس فرود آمد و مرحله دوم و محموله آن مسیرشان را به سمت مدار کره زمین ادامه دادند.

این بخش بوستر یا مرحله اول موشک قبلا ۳ بار استفاده شده بود و این برای چهارمین بار بود که این بوستر به فضا پرتاب شد و دوباره به زمین بازگشت و بازیابی شد.

نوک مخروطی موشک نیز قبلا در ماه آوریل به فضا پرتاب شده بود و بعد از بازگشت به زمین در دریا بازیابی شده بود.

قراردادن ماهواره‌های استارلینک اندکی بیش از یک ساعت پس از پرتاب موشک شروع شد. سیستم قراردهی استارلینک این ماهواره‌ها را مانند دسته‌ای کارت‌های بازی آزاد کرد. این ماهواره‌ها پس از آزاد شدن از یکدیگر جدا می‌شوند و با روشن شدن پیشراننده‌های یون کریپتون‌شان به مدارهایشان صعود می‌کنند.

پرتاب امروز دو اولویت از شرکت اسپیس‌ایکس ایلان ماسک برای پروازهای فضایی را برجسته کرد: افزایش استفاده دوباره از تجهیزات برای کاهش هزینه دسترسی به فضا و ایجاد یک مجموعه از ماهواره‌های اینترنتی پهن‌باند که روزی پول لازم برای ساختن شهری روی کره مریخ را تامین خواهند کرد.

کد خبر 462733

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha