وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظایف ذاتی و مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر نظارت پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه برخط بررسی محتوا کرده که از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۴۷ هزار محتوا بررسی و برای ۴۳ هزار محتوا مجوز انتشار صادر کرده‌است.

وزارت ارشاد

به گزارش همشری‌آنلاین به نقل از ایرنا، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر دوشنبه ۲ آبان اعلام کرد: بر اساس وظایف ذاتی نظارت و طبق مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی تشکیل کارگروه و پایش پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، گزارش فعالیت‌ها و اقدام‌های انجام شده در این حوزه را به تفکیک مجموعه مصوبات کارگروه ساماندهی پیامکی ارزش افزوده وپیامک انبوه و نیز شرکت‌های تولیدکننده محتواهای ارزش افزوده و سرخط پیامک انبوه را، منتشر کرد.

در ادامه برنامه شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه مصوبات کارگروه ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه، منتشر شد.

شورای عالی فضای مجازی برای ساماندهی حوزه خدمات ارزش افزوده و پیامک‌های انبوه در جلسه بیست و یکم خود در تاریخ اول بهمن ماه ۱۳۹۳ سیاست‌های ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده و پیامک انبوه در شبکه های ارتباطی را تصویب و ابلاغ کرد که در این مصوبه کارگروهی با عضویت نمایندگان دادستانی کل کشور، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت دادگستری، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، مرکز ملی فضای مجازی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش بینی شده است.

این کارگروه با ماموریت پایش محتوا در طی حدود ۵ سال گذشته اقدام به برگزاری ۲۲جلسه نمود که طی آن تصمیمات موثری تصویب و ابلاغ شده است.

به دلیل ماهیت جمعی و فراسازمانی کارگروه، دستگاه های عضو بر اساس مصوبات کارگروه تکالیف متنوع و مرتبط به خود را برای ساماندهی خدمات پیامکی ارزش افزوده برعهده گرفته اند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس وظایف ذاتی و مصوبه شورای عالی فضای مجازی مبنی بر نظارت پیش از انتشار محتواهای خدمات ارزش افزوده، اقدام به طراحی و راه اندازی سامانه برخط بررسی محتوا نموده که از سال ۱۳۹۳ تاکنون حدود ۴۷هزار محتوا بررسی و برای ۴۳هزار محتوا مجوز انتشار صادر کرده‌است و همچنین برای نظارت پس از انتشار بر پیامک‌های انبوه سامانه شکایت ۱۰۰۰۱۳۱۴ را برای دریافت شکایات مردمی و رسیدگی به آنها راه اندازی کرده است.

بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، تنها موسسات دارای مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجاز به فعالیت در حوزه خدمات پیامک انبوه و ارزش افزوده هستند که در این راستا تعداد ۵ شرکت برای فعالیت در زمینه ارسال پیامک انبوه و تعداد ۵۴ شرکت نیز در حوزه خدمات پیامک ارزش افزوده مجوز فعالیت گرفته و محتواهای خود را در سامانه ثبت و صدور مجوز ثبت کرده‌اند که فهرست شرکت‌های مذکور هم‌زمان منتشر شده است.

کد خبر 462728

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha