معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد گفت: ۶۶۷ فرصت شغلی طی هفت‌ماهه سال ۹۸ برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.

کمیته امداد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد استان یزد، امیر زین‌العابدین قمی با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: ۲۳ میلیارد و ۳۴۵ میلیون تومان وام اشتغال طی هفت‌ماهه سال جاری به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد و اقشار نیازمند و ۶۶۷ فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد ایجاد شد.

وی ادامه داد: ۸ میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان از تسهیلات اعطایی از محل منابع قرض‌الحسنه بانکی، ۳ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان از طریق صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت، ۶ میلیارد و ۲۱۸ میلیون تومان از محل منابع اشتغال روستایی و عشایری و ۵ میلیارد و ۴۸۵ میلیون تومان به ‌صورت تلفیقی و هم‌افزایی بانک مهر ایران و صندوق کارآفرینی امید پرداخت‌ شده است.

زین‌العابدین قمی افزود: کمک به بهبود فضای کسب‌وکار و اشتغال پایدار اقشار نیازمند با رویکرد توسعه مشاغل خانگی، خرد و زودبازده با اولویت تولید روستایی و صنایع‌دستی، ایجاد فرصت‌های جدید اقتصادی با رویکرد توانمندسازی گروه‌های هدف در عرصه‌های کشاورزی، دامپروری، صنعت، معدن و خدمات در مناطق محروم برای کمک به مهاجرت معکوس، مدیریت زنجیره‌های تولیدی و دانش‌بنیان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع‌دستی در مناطق محروم و روستایی همچنین افزایش و پایدارسازی تولیدات اقشار نیازمند از طریق مدیریت فرآیندهای تولید و بازرگانی در راستای استحکام اقتصاد خانواده از اهمیت ویژه‌ای در کمیته امداد برخوردار است.

وی ادامه داد: ۷۴ درصد طرح ایجاد شده طی این مدت مربوط به طرح‌های خودکفایی، ۲۴ درصد توان‌افزایی، دو درصد کارانگیزی بوده است، ۱۶۰ مورد وام مجدد نیز برای توسعه کار به مددجویان تحت حمایت اعطا شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان یزد تصریح کرد: ۱۱ میلیارد و ۴۶۲ میلیون تومان از تسهیلات پرداختی در هفت ‌ماهه امسال در بخش دامپروری، ۵ میلیارد و ۸۱۹ میلیون تومان خدمات، ۳ میلیارد و ۱۴۱ میلیون تومان کشاورزی، ۲ میلیارد و ۱۷۷ میلیون تومان فعالیت‌های صنعتی و معدنی و ۶۴۶ میلیون تومان صنایع‌دستی و ۱۰۰ میلیون تومان شیلات بوده است.

وی افزود: سال گذشته نیز ۴۱ میلیارد و ۱۸۵ میلیون تومان وام اشتغال برای ایجاد حدود ۲هزار فرصت شغلی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان یزد پرداخت شد.

کد خبر 462657

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha