جمعی از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان به دلیل مشکلات صنفی دوشنبه مقابل درب‌های ورودی این پالایشگاه تجمع اعتراض‌آمیز برگزار کردند.

تجمع

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، ۱۵۰ نفر از کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان به دلیل آنچه اخراج از سوی پیمانکار و پرداخت نشدن مطالبات چند ماه گذشته خود  عنوان کردند، مقابل در ورودی این پالایشگاه تجمع کردند.کارگران معترض اظهار داشتند در سه ماه گذشته  حقوق آنها پرداخت نشده و بسیاری از کارگران با تصمیم پیمانکار پروژه از کار بیکار و اخراج شده‌اند.

آنها می گویند:مدیران فاز ۲ پالایشگاه آبادان باید استخدام نیروهای بومی را در اولویت قرار دهند و از جذب نیروهای غیربومی خودداری کنند در  حالی که در چند وقت گذشته نیروهای بومی اخراج و نیروی غیربومی جایگزین شده اند.این کارگران اظهار داشتند: آبادان مهدکار و کارآفرینی است ولی متاسفانه گرفتار مشکل بیکاری جوانان منطقه است و در فاز ۲ پالایشگاه آبادان شاهد استخدام بی رویه نیروهای غیربومی هستیم در صورتی که نیروهای بومی و متخصص در آبادان وجود دارد.

آنها گفتند: برخلاف قانون برای جذب نیروهای حراستی فاز ۲ پالایشگاه از پرسنل بازنشسته ناجا و آن هم غیربومی استفاده می‌شود که این یک تخلف آشکار است.معاون سیاسی فرمانداری ویژه آبادان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: مشکلات کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان با تاکید استاندار خوزستان از سوی فرماندار ویژه آبادان در حال پیگیری است.

بیژن ربیعی با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری آبادان افزود: مشکل صنفی و شغلی کارگران فاز ۲ پالایشگاه آبادان که شامل مزایای حقوق  و دستمزد است از طریق وزارت نفت در حال برطرف شدن است.وی افزود: اولویت جذب نیرو در فاز ۲ پالایشگاه آبادان با نیروهای بومی است و این مساله بارها به مدیران این پالایشگاه گوشزد شده است.

عملیات اجرایی احداث فاز ۲ پالایشگاه آبادان بهمن ماه سال ۱۳۹۵ با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری آغاز شد. قرار است با اجرا این پروژه ، واحدهای مدرن در پالایشگاه احداث و واحدهای قدیمی به عنوان آثار میراثی، تحویل موزه آبادان شود. ارتقاء سطح کیفی محصولات به یورو ۴ و ۵ ، ارتقاء سطح استانداردهای زیست محیطی منطقه ، نوسازی و سوددهی پالایشگاه از دستاوردهای این پروژه بزرگ صنعتی در زمینه نفت است.

کد خبر 462605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha