همشهری آنلاین: رییس جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری‌های تهران - جاکارتا را به نفع دنیای اسلام و جهان دانست و تصریح کرد دو کشور پشتوانه‌ای مستحکم برای جهان اسلام و لنگر گاهی برای صلح جهانی هستند.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد سه شنبه (21 اسفند) در دیدار رییس جمهور اندونزی، با اشاره به استعدادها و توانمندی‌های گسترده و متنوع دو کشور در حوزه‌های مادی و فرهنگی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران و اندونزی در توسعه مناسبات وهمکاری‌ها در حوزه‌های گوناگون محدودیتی ندارند.

احمدی نژاد خاطرنشان کرد: علم، فرهنگ، تجارت و صنعت از جمله زمینه‌های فراوان موجود برای توسعه همکاری‌های دو جانبه است.

رییس جمهوری در ادامه با بیان اینکه پیشرفت‌ها و دستاوردهای ایران در اختیار کشور دوست و برادر اندونزی است، اظهار داشت: تهران برای انتقال دستاوردها و تجربیات ارزشمند خود در عرصه‌های مختلف از جمله فناوری صلح آمیز هسته‌ای، نانو فناوری و اقتصاد به جاکارتا آمادگی دارد.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود تسهیل در رفت و آمد دانشمندان، علما، متخصصان و سرمایه‌گذاران میان دو کشور، همکاری‌های بانکی و گمرکی و حمایت از فعالان بخش‌های مختلف را ازجمله راهکارهای توسعه مناسبات جمهوری اسلامی ایران و اندونزی برشمرد.

رییس جمهوری دو ملت ایران و اندونزی را دوست و برادر یکدیگر دانست و گفت : روابط مستحکم و رو به پیشرفت دولت‌های جمهوری اسلامی ایران و اندونزی برآمده از احساس ملت‌های دو کشور است.

احمدی نژاد همچنین ابراز امیدواری کرد سفر رییس جمهور اندونزی به تهران گام بلندی در جهت پیشبرد توافقات قبلی و جدید باشد.

سوسیلو بامبانگ یودهو یونو رییس جمهور اندونزی نیز در این دیدار با اشاره به دیدگاه و اشتراکات فراوان دو کشور در عرصه‌های مختلف دو جانبه و بین‌المللی، تصریح کرد : همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران واندونزی به نفع جهان اسلام و همه بشریت است .

وی روابط تهران - جاکارتا را در حال توسعه دانست و اظهار داشت : روابط دو کشور باید به سرعت در زمینه‌های مختلف گسترش یابد.

یودهویونو با اشاره به انگیزه و عزم مسئولان دو کشور برای توسعه مناسبات همه جانبه خاطر نشان کرد: باید راهکارهای مختلف توسعه و افزایش مناسبات و همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و اندونزی شناسایی و بررسی شود.

رییس جمهور اندونزی همچنین سفر احمدی نژاد به این کشور را بسیار تاریخی و ماندگار دانست و گفت: ملت‌های دو کشور دوست، برادر و حامی همدیگر هستند.

کد خبر 46252

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز