اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، آیین‌نامه اجرایی آموزش‌ عالی رایگان افراد دارای معلولیت را که به استناد قانون حمایت از حقوق معلولان تصویب شده است، برای اجرا ابلاغ کرد.

جهانگيري

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، با تصمیم هیئت وزیران در جلسه روز ۸ آبان ۱۳۹۸، افراد دارای معلولیت نیازمند واجد شرایط می‌توانند از تسهیلات مربوط به معافیت از پرداخت شهریه برای یک بار در هر مقطع تحصیلی در سقف سنوات مجاز آموزش رایگان بهره‌مند شوند.

همچنین واحدهای آموزش عالی موظفند نسبت به ثبت‌نام، انجام امتحانات و صدور مدرک افراد پذیرفته شده موضوع این آیین‌نامه، بدون دریافت شهریه اقدام کنند.

شهریه تحصیلی مشمولان این آیین‌نامه، حداکثر معادل شهریه همان رشته و مقطع تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی داخل کشور محاسبه و پرداخت می‌شود و باقیمانده شهریه بر عهده فرد مشمول است.

افزون بر این، تسهیلات مربوط، برای دوره‌های آموزشی که منتهی به اخذ مدرک تحصیلی رسمی، دارای ارزش علمی و برای ادامه تحصیل در یکی از مقاطع تحصیلی بالاتر ملاک عمل باشد، اعمال می‌شود.

فرد دارای معلولیت شاغل به تحصیل در واحدهای خارج از کشور دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی و همچنین معلولانی که از بورسیه تحصیلی استفاده کرده یا مشمول قانون متعهدین خدمت به وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.

سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است هر ساله اعتبارات مورد نیاز اجرای این آیین‌نامه را بر اساس پیشنهاد سازمان در ردیف‌های بودجه سنواتی پیش‌بینی کند.

کد خبر 462510
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha