زینب زینال زاده- خبرنگار: نخستین «مجموعه نمایشگاهی صنایع دستی بانوان سیستان و بلوچستان» با عنوان «نقش پریوار» و با هدف توانمندسازی زنان در خانه «وارطان» دایر می شود.

صنايع دستي

«مرضیه نیکویی» دبیر اجرایی نمایشگاه با اعلام این خبر در گفت و گو با همشهری محله می گوید: «سیستان و بلوچستان، دنیای رنگ و خاک است و آثار هنری خلق شده از سوی زنان این خطه از کشورمان نه تنها در کشور بلکه در دنیا طرفداران زیادی دارد.»

به گفته او در این نمایشگاه زنان هنرمند سیستان و بلوچستان به مدت 2 روز فرصت دارند تا در 12 غرفه آثار دستی شان شامل سوزن دوزی، سفال کلپورگان و فرش و گلیم را عرضه کنند.

نیکویی در ادامه به اهداف برپایی نمایشگاه اشاره و عنوان می کند: «توانمندسازی زنان سیستان و بلوچستان از یک سو و از سوی دیگر، حذف واسطه ها و ارتباط مستقیم با خریداران و افزایش درآمد، از اهداف این نمایشگاه هستند.»

پریوار، نوعی سبک سوزن دوزی مرسوم در سیستان و بلوچستان است و به همین دلیل برگزار کنندگان نمایشگاه عنوان «نقش پریوار» را انتخاب کرده اند. به گفته دبیر اجرایی نمایشگاه در صورت استقبال هنرمندان و مردم، زمان برپایی نمایشگاه تمدید خواهد شد.

این نمایشگاه از 22 تا 24 آبان­ماه به همت مسئولان اتاق بازرگانی تهران، بنیاد توسعه کارآفرینی زنان و جوانان، خانه هدی، زنان سرزمین خورشید، جمعیت امام علی(ع) و موسسه نیکوکاری ابرار دایر است و علاقه مندان برای تماشای  و خرید اثار می توانند از ساعت 10تا21 به میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، پلاک 514، خانه وارطان(خانه گفتمان شهر تهران) مراجعه کنند.

کد خبر 462416

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha