یکی از وظایف دولت برقراری عدالت اجتماعی و کمک به محرومان و تعیین بودجه برای موارد اضطراری در زندگی این قشر است. در این زمینه چند سالی است دولت برای بهبود وضعیت سلامت و درمان دهک‌های پایین جامعه دست به تحول نظام سلامت زده است. یکی از مصادیق این مورد پوشش بیمه سلامت برای افرادی است که هیچ‌گونه بیمه‌ای ندارند.

کوروش فرزین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، کوروش فرزین معاون خدمات بیمه‌ای سازمان بیمه سلامت گفت: بر اساس آیین‌نامه اجرایی پوشش اجباری بیمه سلامت و ارزیابی وسیع، وزارت رفاه باید ظرف یک ماه به استعلام سازمان بیمه سلامت برای پوشش بیمه‌ای افراد پاسخ دهد.

وی با اشاره به طرح تحول نظام سلامت و اهداف در نظر گرفته شده در قالب آن برای استفاده صحیح از یارانه دولت برای محرومان بیان کرد: بر این اساس، کسانی که فاقد پوشش بیمه‌ای هستند، می‌توانند از طریق سایت سازمان بیمه سلامت برای دریافت پوشش بیمه‌ای خود اقدام کنند. در این سایت، فرد وارد صفحه‌ای می‌شود که اگر توانایی پرداخت حق بیمه را داشته باشد، به صفحه پرداخت هدایت می‌شود و در غیر این صورت به صفحه‌ای برای ثبت اطلاعات خانوار هدایت می‌شود تا پس از آن، استعلام ارزیابی وسع برای وزارت رفاه ارسال شود.

فرزین ادامه داد: امسال معاونت فنی سازمان بسیار پرکار بود. پروژه‌های الکترونیکی مثل نسخه الکترونیکی و رسیدگی الکترونیکی به اسناد بستری در کشور در حال پیشرفت است و بیمارستان‌ها همکاری خوبی در این زمینه دارند.

معاون سازمان بیمه سلامت گفت: نظام ارجاع الکترونیکی نیز برای جمعیت بیمه‌شدگان روستایی در حال حاضر بسیار اهمیت دارد و اگر دفاتر خدمات روستایی به ۲ تیپ تبدیل شوند، باید نظام ارجاع الکترونیکی در روستاها نیز اجرایی شود.

وی درباره بیمه‌شدگان کمیته امداد امام خمینی(ره) نیز اظهار کرد: فقط خدمات بیمه پایه با رعایت نظام ارجاع به این بیمه‌شدگان ارائه می‌شود و بیمه مکمل آنها اعمال نمی‌شود. البته این بیمه‌شدگان می‌توانند تمام خدمات بیمه پایه را در مراکز طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت دریافت کنند.

کد خبر 462254

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha