مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از ۱۲ میلیارد ریال کتاب به مناسبت فرارسیدن بیست و هفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در سراسر کشور اهدا و توزیع خواهد شد.

اهئداي كتاب به كتابخانه‌هاي عمومي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ستاد خبری و رسانه‌ای بیست‌وهفتمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مهرزاد دانش گفت: هیات انتخاب خرید کتاب به صورت مستمر و در نوبت‌های مشخص در طول سال اقدام به اهدای کتاب به مراکز مختلف فرهنگی می‌کند اما گاهی برخی از این اهداها با عقد تفاهم‌نامه‌ها متناسب است که مهم‌ترین طرف‌های قراردادهای ما، ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها هستند.

وی افزود: ادارات کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها هرکدام به تناسب میزان تعداد کتاب‌خانه‌هایشان، تلاش‌هایی که توسط نهادهای ذی‌ربط برای ترویج کتاب و کتاب‌خوانی صورت گرفته‌است و البته درجه محرومیت فرهنگی هر استان بر مبنای تقسیم‌بندی‌ها و بضاعت بودجه وزارت‌خانه سهمیه‌بندی شده و با مراجعه نمایندگان استان‌ها به انبار کتاب، کتاب‌هایی را برای تجهیز کتاب‌خانه‌های استانی دریافت خواهند کرد.

دانش با اشاره به اجرای دومین سال اهدای کتاب به استان‌ها در هفته کتاب یادآور شد: برای دومین سال اهدای کتاب از سوی دفتر چاپ و نشر در هفته کتاب انجام می‌شود. ما درصدد هستیم تا این رویه را تداوم ببخشیم و علاوه بر سهمیه‌های سالانه به هر استان، به میزان ۴۰۰ میلیون ریال حواله اهدای کتاب به هر استان اهدا کنیم. گستره تنوعی کتاب‌ها، ترکیبی از کتاب‌های کودک،‌ علوم انسانی، ادبی، دینی و هنری است.

مدیرکل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین تاکید کرد: کتاب‌خانه‌ها اصلی‌ترین و مهم‌ترین مراکز فرهنگی در حوزه کتاب است و هدف ما از انجام این فعالیت‌ها تجهیز این کتاب‌خانه‌ها است ولی برای رشد این محوریت نیاز به سیاست‌های دیگری نیز است که باید با همکاری دیگر نهادها نیز صورت بگیرد.

دانش در پایان گفت: ما به‌عنوان نهادی که وظیفه‌ اهدای کتاب را دارد، به این شکل انجام وظیفه خواهیم کرد، اما دیگر سازمان‌ها نیز باید برای ترویج این قطب فرهنگی اقدامات دیگری را انجام بدهند.

بیست‌وهفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حال خوش خواندن» از تاریخ ۲۳ تا ۳۰ آبان‌ماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

کد خبر 462212

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha